افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۹۷/نرخ بیکاری تابستان به ۱۱.۵ درصد رسید

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش بینی نرخ تورم در سال آینده زیر ۹ درصد است، اما افزایش حقوق کارکنان دولت، شرکت‌ها و بخش کارگری ۱۰ درصد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران بیان داشت: ما حقوق کارکنان را همیشه بیش از نرخ تورم افزایش می دهیم و امسال هم نرخ تورم ۷.۸ درصد بود و ۱۰ درصد حقوق کارکنان دولت را افزایش دادیم، این روند در سال آینده با پیش بینی نرخ تورم ۹ درصدی، برای کارکنان دولت افزایش ۱۰ درصدی حقوق را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ۵ درصد از این افزایش حقوق را ما به بودجه اضافه می کنیم و ۵ درصد بقیه از طریق بهره وری خود دستگاه مربوطه و توسط خود دستگاه پرداخت می شود.

نوبخت با اشاره به اینکه بودجه ریزی سال اینده به روش عملیاتی است، گفت: در بودجه ریزی عملیاتی هر میزان دستگاه ها بهره وری بیشتری داشته باشند به نفع خودشان است.

وی افزود: برای بازنشسته ها غیر از این افزایش ۱۰ درصدی حقوق، مبلغی را هم در راستای یکسان سازی افراد بازنشسته اختصاص خواهیم داد.

نوبخت گفت: برای اینکه بودجه ریزی عملیاتی داشته باشیم باید در سایر بخش ها صرفه جویی کنیم و از شما می خواهیم که کمک کنید تا نظام بودجه ریزی اصلاح شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نکته مهم در بخشنامه بودجه، هزینه های جاری است، ?گفت : تا جایی که امکان دارد باید صرفه جویی کنیم و با صرفه جویی به اعتبارات عمرانی بیفزاییم.

وی گفت: تا دهم مهر ۸ میلیون و ۸۶۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری و ۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان هم به کشاورزان پرداخت شده است.

نوبخت  افزود: ارزش گندم خریداری شده را ۱۱ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان است که دولت ۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده و ۳ هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان باقیمانده است.

سخنگوی دولت در خصوص جایگزینی تاکسی های فرسوده گفت : تا ششم مهر ۵۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه تاکسی فرسوده خارج شده و تاکسی جدید جایگزین شده است.

نوبخت گفت : به ۲۵ هزار و ۵۵۷ واحد تولیدی در جهت رونق تولید ۱۷ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد : امسال تا دهم مهر به ۱۳۸۵ واحد تولیدی کوچک و متوسط ۱۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

سخنگوی دولت گفت : تاکنون تخصیص ۱۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به خزانه ابلاغ شده است و تا پایان مهرماه موارد تخصیص ۳۵ هزار میلیارد تومان ابلاغ خواهد شد.

نوبخت در ادامه نشست خود افزود: تابستان امسال نرخ مشارکت اقتصادی به حدود ۴۱ درصد رسید و این رقم در تابستان سال گذشته ۴۰.۴ درصد بود و ما با افزایش نرخ مشارکت در تابستان امسال روبرو بودیم.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری که تابستان سال گذشته ۱۲.۷ درصد بود در تابستان امسال به ۱۱.۵ درصد رسید.

سخنگوی دولت افزود: همه عددهای اعلام شده بر اساس آمار مرکز آمار ایران است.

کد خبر 321880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.