ولایتمداری، مهمترین ویژگی شهید حججی بود

نجف آباد- حجت الاسلام محمد رضا رنجبر گفت: اگر رهبری در اقدامی معنادار تابوت شهید را می بوسند، دلیلش را باید در ولایت پذیری و فدایی بودن این پاسدار در مسیر دفاع از ارزش ها جست و جو کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در مراسم سومین روز خاکسپاری شهید حججی در حسینیه فاطمه الزهراء این شهر با اعلام این مطلب افزود: «بخشی از امتیازات خاص این شهید که زمینه ساز حجت شدن او شد را می توان در فایل های صوتی به جا مانده از او جست و جو کرد. او نسبت به معضلات فرهنگی، عقب ماندگی مناطق محروم و خطر فتنه داعش برای امنیت کشور و حرم ائمه حساس بود و نتوانست بی تفاوت بنشیند.»

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود دلایل عزت یافتن شهید حججی را همانند زمینه های جاودانه شدن شخصیت حضرت ابالفضل دانست و اضافه کرد: «اگر رهبری در اقدامی معنادار تابوت شهید را می بوسند، دلیلش را باید در ولایت پذیری و فدایی بودن این پاسدار در مسیر دفاع از ارزش ها جست و جو کنیم.»

این کارشناس برنامه های مذهبی صدا و سیما اضافه کرد: «نمی توان گفت که رسانه ها حتی در حد و اندازه صدا و سیما عامل اصلی به وجود آمدن چنین جریانی بوده اند. کار خدایی و فراتر از محاسبات مادی است و همان طور که دیدیم، ابتدا موضوع در فضاهای مجازی مطرح شد و ادامه آن را رسانه های معتبر و ملی پیگیری کردند.»

وی به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز گریزی زد و خاطر نشان کرد: «متاسفم از این که ما بیشتر شریک شادی یکدیگر هستیم و از افسردگی و غم دیگران بعضاً لذت می بریم. دوست داریم شخصیت بقیه را خرد کرده و آن ها را عذاب دهیم.»

رنجبر با انتقاد از سوء استفاده برخی افراد از مفهوم آزادی در مسیر ترویج بی بند و باری بیان داشت: «گسترش پوشش های بد در جامعه زمینه ساز سرد شدن کانون خانواده و افزایش آمار طلاق و دیگر معضلات اجتماعی را فراهم کرده است.»

این روحانی سرشناس در پایان گفت: «قانون بدون محدودیت معنای قانون نخواهد داشت و با اجرای قانون است که می توان ادعای آزادی کرد. در واقع آزادی ریشه در برخی محدودیت ها دارد.»

پیش از این اعلام شده بود که در مراسم سومین روز خاکسپاری شهید حججی، حجت الاسلام ماندگاری صحبت خواهد کرد. مراسم هفتمین روز هم روز پنج شنبه هفته جاری از ساعت ۸ الی۱۱ صبح در محل مسجد جامع نجف آباد برگزار خواهد شد.

کد خبر 321558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.