دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) بود/لزوم پاسداری از حرمت خون شهدا

لنجان_مدیرعامل کارخانه ذوب اهن گفت: نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت رمز بقا و ثبات نظام اسلامی است و نسل جدید بعنوان آینده سازان این مرز و بوم برای پاسداشت و ادامه راه شهدا می توانند با تلاش و پیشرفت در زمینه های علمی برای کسب موفقیت های بزرگ در راستای تعالی کشور گام بر دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، احمد صادقی در مراسم مشترک نظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس در کارخانه ذوب‌آهن با اشاره به اهمیت تقارن هفته دفاع مقدس و ایام ماه محرم اظهار کرد: دفاع مقدس برای مردم و رزمندگان ما برگرفته از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) بود چراکه امام حسین(ع) قیام خودشان را برای ظلم‌ستیزی و مبارزه شروع کردند و دفاع از میهن اسلامی و اسلام ناب محمدی نیز برگرفته از قیام اباعبدالله الحسین (ع) به شمار می آمد و از این جهت همچون قیام اباعبدالله الحسین ماندگار(ع)  خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس باعث قوام و دوام انقلاب اسلامی شد، افزود: امام حسین (ع) کاملاً واقف بودند که سرانجام این حرکت و نهضت به شهادت ختم می‌شود؛ اما برای احیای دین اسلام و سنت نبوی جان گران‌قدرشان را نثار کردند  و رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز برگرفته از نهضت امام حسین (ع) بود.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن با اشاره به اینکه امام حسین(ع) اهدافی را برای قیام‌شان تعقیب می‌کردند که به این فلسفه قیام امام حسین می‌گوییم، تصریح کرد: روز عاشورا به‌ظاهر اباعبدالله الحسین (ع) در مقابل جبهه باطل شکست خورد اما آنچه پس از یک هزار و ۵۰۰ سال باقی‌مانده قیام عاشورا و رشادت‌های اهل‌بیت (ع) است و از یزید چیزی جز پلیدی باقی نمانده است و هرروز که می‌گذرد مردم بیش‌ازپیش دلداده امام حسین (ع) می‌شوند و این‌ها نتیجه آزادگی و ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با الگوپذیری از فرهنگ عاشورا و به تبعیت از امام خمینی (ره) در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و با دستان خالی جنگیدند و افتخاری جهانی آفریدند.

صادقی اضافه کرد: امروز اگر سوال شود ثمره هزاران شهید والا مقام چه شد می توانیم بگویم اسلام زنده و مکتب اهل بیت به دنیا معرفی شد و ملت ایران به عنوان ملت نمونه الگو و ناپذیر شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است لذا باید بگوییم وقایع محرم باعث حفظ اسلام شد و دفاع مقدس نیز با همان خمیرمایه عاشورا باعث بقای انقلاب اسلامی شد.

مدیرعامل کارخانه ذوب اهن در ادامه بر لزوم حفاظت و پاسداری و همچنین انتقال ارزش ها و دستاوردهای هست سال دفاع مقدس در جامعه به ویژه در بین جوانان تاکید کرد و گفت: نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت رمز بقا و ثبات نظام اسلامی است و نسل جدید بعنوان آینده سازان این مرز و بوم برای پاسداشت و ادامه راه شهدا می توانند با تلاش و پیشرفت در زمینه های علمی برای کسب موفقیت های بزرگ در راستای تعالی کشور گام بر دارند.

وی بیان کرد: خداوند متعال به برکت خون شهدا و ایثار جانبازان و رزمندگان، نعمت امنیت را نصیب این کشور کرده است و از این جهت ما نیز باید با کار و تلاش در مسیر اهداف عالی انقلاب اسلامی بیش از پیش گام برداریم.

کد خبر 321287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.