گلزار شهدا آران و بیدگل ساماندهی می شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آران و بیدگل گفت: علت تاخیر در ساماندهی گلزار شهدای این امامزاده را لزوم احیا و مرمت این بقعه متبرکه پیش از ساماندهی گلزار شهدای است.

به گزارش ایمنا، غلامرضا حیدری گفت: از مجموع ۲۹ گلزار شهدای موجود در دارالشهدای شهرستان آران و بیدگل، ۲۸ گلزار، ساماندهی و بازسازی شده و تنها گلزار شهدای امامزاده عبدالله(ع) شهر ابوزیدآباد از این موضوع مستثنی است.

وی افزود: امامزاده عبدالله(ع) به عنوان بنای تاریخی تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی و از لحاظ مدیریتی و موقوفات وابسته به اوقاف و امور خیریه است و ساماندهی آن با مشارکت این دو نهاد و همکاری قرارگاه بسیج سازندگی، شهرداری و شورای شهر ابوزیدآباد انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آران و بیدگل، علت تاخیر در ساماندهی گلزار شهدای این امامزاده را لزوم احیا و مرمت این بقعه متبرکه پیش از ساماندهی گلزار شهدای آن عنوان کرد و افزود: احیا و مرمت این بنای تاریخی حدود یک میلیارد ریال هزینه دارد که در نشست هفته گذشته پیرامون این موضوع، تمهیداتی برای اجرای این پروژه اندیشیده شد.

حیدری افزود: سنگ قبور مطهر شهدای این گلزار خریداری شده و حکاکی نام مبارک شهدا نیز انجام شده و منتظر عملیات اجرایی میراث فرهنگی هستیم و بلافاصله پس از پایان کار میراث، ساماندهی گلزار انجام خواهد شد.

یادآور می شود؛ شهرستان آران و بیدگل با تقدیم جان بیش از یک درصد جمعیت خود در دوران دفاع مقدس، رتبه نخست ایثارگری کشور را به نسبت جمعیت در اختیار دارد.
 
کد خبر 321278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.