ضرورت ورود حوزه های علمیه به مباحث جدید روز

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: لازم است حوزه های علمیه به مباحث جدید روز ورود پیدا کنند تا نیاز مخاطبان برطرف شود.

حجت الاسلام ناصر صابری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با مروری بر اهمیت حوزه های علمیه در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی اظهار داشت: حوزه های علمیه افق های جدیدی را برای بشریت باز می کند.

وی با تاکید بر لزوم ورود حوزه به مباحث جدید منطبق با شرایط روز، عنوان کرد: در این برهه که تمام عالم بشریت تشنه یک نقطه آرام بخش و کانونی آکنده از آرامش و سعادت هستند حوزه های علمیه می توانند این نقطه آرامش بخش را به بشریت معرفی کنند.

امام جمعه شهر دامنه از حوزه های علمیه به عنوان یک پایگاه برای فعالیت های فرهنگی یاد کرد و گفت: حوزه های علمیه باید فعالیت های فرهنگی پرفایده و مؤثر انجام دهند و از کارهای سوری و کلیشه ای دوری کنند تا مخاطبان بتوانند به جای استفاده از کانال ها و فضاهای مجازی غیر معتبر و شبکه های ماهواره ای، مطالب مورد نیاز خود را از این پایگاه های فرهنگی ایمن به دست آورند.

حجت الاسلام صابری با اشاره به تلاش دشمن برای حذف مراکز دینی و فرهنگی تصریح کرد: لایه هایی از مخالفت و تبلیغ های فاسد باعث می شود که صدای این پایگاه های علمی و معرفتی به گوش خیلی از انسان ها نرسد ولی به تعبیر قرآن کریم کلمه حق به قدری برنده و رونده است که بعد از مدتی که کف باطل فروکش می کند، متجلی می شود.

وی افزود: به تعابیر مختلف از معصومان نقل شده است که اگر محاسن کلام ما به گوش مردم برسد، آن ها می پذیرند و خریدار این متاع گرانبها می شوند.

حجت الاسلام صابری در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حوزه های علمیه افزود: به نظر نمی رسد توقعاتی که مقام معظم رهبری از حوزه علمیه انقلابی و ایده آل دارند برآورده شود اما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم  تا حوزه علمیه  هم سطح جامعه و جوابگوی حداقل مخاطبان خودش باشد.

کد خبر 320904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.