رشد ۵۰ درصدی بودجه مناسب سازی نسبت به سال گذشته/ اجرای ۷۰ پروژه مناسب سازی در شهر

مشاور مناسب سازی معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به نیازهای معلولان در سطح شهر و نگاه مثبت شهرداری ، بودجه مناسب سازی سالجاری ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ابراهیمیان در برنامه « اینجا اصفهان» اظهارکرد: یکی از اهداف مهم شهرداری اصفهان مناسب سازی سطح شهر برای تسهیل عبور و مرور جانبازان و معلولان است.

وی گفت: مناسب سازی یکی از اصلیترین مباحثی است که باید به آن توجه ویژه ای شود چرا که با مناسب سازی، معلولان مانند سایر افراد جامعه میتوانند در شهر حضور یابند.

مشاور مناسب سازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه البته مناسب سازی مختص معلولان نیست و همه اقشار به مناسب سازی سطح شهر نیاز دارند، افزود: مناسب سازی سطح شهر علاوه بر تردد روان معلولان برای تسهیل در رفت و آمد سالمندان، جانبازان و افراد کم توان انجام می شود.

ابراهیمیان در ادامه با اشاره به اینکه از سال  ۹۰ ستاد مناسب سازی فضاهای شهری در معاونت شهرسازی و معماری راه اندازی شد، عنوان کرد: در این ستاد رصد بازخورد پروژه ها، تخصیص بودجه برای اجرای پروژه ها و غیره پیگیری می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معابر سطح شهر بر اساس اولویت بندی مناسب سازی می شود، ادامه داد: پس از اولویت بندی معابر برای مناسب سازی و تخصیص بودجه، طراحی پروژه در دست اجرا قرار گرفته می شود.

مشاور مناسب سازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سالجاری ۷۰ پروژه مناسب سازی می شود، خاطرنشان کرد: در سالجاری۴۴ پروژه پیاده روسازی،  ۱۳ بوستان و ۱۳ ساختمان وابسته به شهرداری با اعتباری بیش از ۴ میلیارد تومان برای تردد معلولان و جانبازان مناسب می شود.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه بودجه مناسب سازی هرساله رشد خوبی داشته و بودجه امسال نیز ۵۰ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: بودجه مناسب سازی سالجاری با توجه به نیاز معلولان در سطح شهر و نگاه مثبت شهرداری به این مقوله افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در پیاده روها کف فرش های مخصوصی برای هدایت نابینایان اجرا شده است، افزود: همچنین برای ناشنوایان از پیام های دیداری استفاده می شود به طور مثال در اتوبوس ها پیام های صوتی برای افراد ناشنوا به نمایش گذاشته می شود.

مشاور مناسب سازی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از محور پیاده روهای شهر اصفهان مناسب سازی شده است، گفت: طرح جامع پیاده رو سازی شهرداری اصفهان  بر اساس مقاطع عرضی مختلف و طرح تفصیلی شهر تدوین شده است.

ابراهیمیان افزود: مهمترین مسئله در تدوین طرح جامع پیاده مداری، رعایت مناسب سازی، سیاست حفظ تراز و همسطحی پیاده رو ها در تقاطع ها با معابر فرعی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۲ مفصل ترافیکی مانند چهارراه، تقاطع ها و سه راه های مهم شناسایی شده است، ادامه داد: تاکنون ۸۰ چهارراه شهر همسطح سازی، ایمن سازی و مناسب سازی شده است.

مشاور مناسب سازی شهرداری گفت: امیدواریم تا پایان سال آینده با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، تمام چهارراههای شهر مناسب سازی شود.

کد خبر 320849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.