کسب درآمد پایدار ‌از اهداف مهم شورای شهر و شهرداری چمگردان

لنجان_رییس شورای اسلامی شهر چمگردان گفت: امروزه در بسیاری از شهرهای کشور نحوه کسب درآمد به چالشی بزرگ تبدیل شده و این در حالی است که کسب در آمد از منابع پایدار در طول زمان موجب تقویت شهرداری می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، به طور کلی شهرداری از طریق درآمدهای پایدار و ناپایدار می‌تواند منابع مالی خود را تامین کند و همان طور که از نام آنها مشخص است درآمد ناپایدار ثبات ندارد و وابسته به وضعیت مسکن و شرایط اقتصادی کشور است و شهرداری نمی‌تواند بودجه ثابتی را براساس آنها پیش‌بینی کند. فروش تراکم ساختمانی، تثبیت تجاری، تخلفات ساختمانی و صدور پروانه ساخت، مهم‌ترین درآمدهای ناپایدار هستند و دریافت عوارض نوسازی توسعه عمران و عوارض مشاغل، عوارض پسماند، عوارض خودرو نیز از سرفصل‌های درآمدهای پایدار به شمار می‌روند که در مجموع منابع درآمدی شهرداری محسوب می‌شوند. هرچند درآمد شهرداری‌ها در سال‌های اخیر از طریق اخذ عوارض گوناگون و دیگر منابع از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است؛ اما متقابلاً هزینه‌های آن نیز افزایش یافته و امروزه دستیابی به روش‌های جدید و پیش‌بینی منابع درآمدی مطمئن و پایدار و تعدیل هزینه‌های شهرداری دغدغه اصلی مدیران و برنامه‌ریزان امور شهری از جمله شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران است.

غلامرضا حمامی در آیین تکریم و معارفه شهردار چمگردان، اظهار کرد: امروز شوراهای اسلامی  و شهرداری ها جلوه گاهی تمام عیار و نشانی بارز از فریضه زیبای خدمت رسانی و خدمات دهی به مردم هستند و مطمئنأ کارکنان و عوامل پرتلاش و خدوم شهرداری با تلاش های مجدانه خود در خط مقدم این امر بوده و مصداقی گویا و بارز از این عنوان هستند .
وی با اشاره به اینکه ۴ سال گذشته سال سختی برای شهرداری های سراسر کشور بود، افزود: شهرداری ها شهرستان لنجان طی سال های گذشته با فراز و نشیب‌های موجود در این شهرستان و عدم پرداخت به موقع عوارضات از سوی کارخانجات و ... با مشکلات متعددی روبه رو بوده اند، برهمین اساس  باید تلاش کنیم تا با کسب درآمدهای پایدار شهری از این رویه خود را جدا ساخته و رشد مدیریت شهری را بیش از گذشته رقم بزنیم.

رییس شورای اسلامی شهر چمگردان تصریح کرد: قطعا امسال سال سختی را پیش رو خواهیم داشت که بخش عمده آن به مسائل مالی برمی گردد  از این رو سعی کردیم با سرعت هرچه بیشتر فردی شایسته را برای تصدی سکان شهرداری انتخاب کنیم تا بتوانی با همدلی و همزبانی مشکلات و موانع پیش رو را  برداشته و به سمت پویایی هرچه بیشتر شهر حرکت کنیم.

وی ادامه داد: شناخت فرصت های سرمایه گذاری با توجه به قابلیت های موجود در این شهر می تواند فرصت جدیدی برای توسعه  شهر چمگردان باشد لذا باید توجه داشت تغییر متناسب با زمان و خروج از بافت و پوسته مدیریت سنتی از الزامات تغییر فضای مدیریتی است که مجموعه اعضای شورا و شهردار در تلاش هستند به سمت برنامه ریزی های جدید در این زمینه حرکت کنند.

حمامی اضافه کرد: ما بر این باوریم جذب سرمایه گذار و سپردن فعالیت هایی که می شود واسپاری کرد موجب رونق بخشی در حوزه مدیریت شهری می شود و در این میان باید اعتماد سرمایه گذاران را با پشتوانه های قانونی جلب کرد.

وی عنوان کرد: ما معتقدیم اعضاء شورا و شهردار با همکاری و همدلی و ثبات در مدیریت می توانند به اهداف توسعه شهری دست یابند چراکه سلامتی روحی و جسمی شهروندان و حفظ کیفیت محیط شهری و توسعه زیرساخت‌ها برای ایجاد و ارائه خدمات به شهروندان در بلندمدت نیاز به برنامه‌ریزی صحیح و دقیق در جهت کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار و حرکت به سوی اتکا به درآمدهای پایدار دارد.

رییس شورای اسلامی شهر چمگردان بیان کرد: استراتژی اصلی شورای شهر پنجم توجه به نیاز مردم است اما باید در این سیاست به سؤالاتی از قبیل اینکه شهر برای چه کسانی و برای چه منظوری پی‌ریزی شده است پاسخ داده شود از سوی دیگر رویکرد شورای پنجم بر اساس مردم محوری اس و تطبعتا برای رسیدن به این رویکرد باید نگرش تازه‌ای به موضوعاتی مانند شفافیت و پاسخ‌دهی داشته باشیم.

کد خبر 320760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.