لزوم اصلاح گلوگاه‌های حادثه‌خیز جاده‌ای در لنجان/بهره برداری از پل غدیر در دهه فجر

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: پل دوم غدیر واقع در باند دوم محور زرین شهر به شهرکرد و بر روی رودخانه زاینده رود در راستای تکمیل باند دوم زرین شهر _شهرکرد در شهرستان لنجان احداث شده و به دلیل کمبود اعتبارات به طول انجامیده اما در تلاش هستم در دهه فجر شاهد افتتاح این پروژه مهم و تاثیرگذار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در نشست کارگروه جامعه ایمن شهرستان لنجان اظهار کرد: ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث از جمله مقولاتی است که نیاز به اندیشه، طراحی و برنامه‌ریزی دارد و هدف از تشکیل کارگروه جامعه  ایمن، پیشگیری و کنترل سوانح و حوادث و بهبود شرایط ایمنی محیطی در سطح شهرستان بوده و رسیدن به این مهم مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

وی افزود: باید توجه داشت سه عامل ترافیکی شامل انسان، وسیله نقلیه و راه‌ها در بروز حوادث و سوانح جاده‌ای تاثیرگذار هستند، لذا در این زمینه مسئولیت‌پذیری و رعایت و فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و ضروری است و همکاری همه جانبه دستگاه‌های دخیل در امر ایمنی راه‌ها برای کاهش آمار سوانح رانندگی به این مهم، کمک شایانی خواهد کرد.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اینکه شهرستان لنجان طی مدت گذشته با اجرای مصوبات متعدد چهره واقعی خود را نشان داده است، تصریح کرد: ما در شهرستان لنجان با اجرای مصوبات شورای ترافیک این شهرستان تاکنون توانسته ایم، امنیت و کاهش خطر پذیری که از معیارهای توسعه‌یافتگی است را به خوبی در شهرستان اجرایی کنیم از این رو همچنان باید متناسب با موقعیت شهرستان لنجان مسائل و معضلات شهرستان را رصد کنیم تا با رفع آنها شاهد ارتقاء امینت در این شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: حوادث جاده‌ای همواره یکی از دغدغه­‌های نگران‌کننده در شهرستان لنجان بوده که باید با ارتقای ضریب ایمنی راه‌­ها و آموزش مردم شاهد کاهش جدی تلفات و خسارات رانندگی در جاده‌های این شهرستان باشیم البته باید به این نکته نیز توجه داشت که صنعتی بودن شهرستان لنجان سبب شده جاده‌های این شهرستان به جاده‌های ترانزیتی تبدیل شود و هر روز شاهد تردد خودروهای سبک و سنگینی در مسیرهای منتهی به آن باشیم.

سجاد از بهره برداری پل غدیر در دهه فجر خبر داد و اضافه کرد: از سوی دیگر دلیل بروز حوادث ترافیکی سنگین در شهرستان گردشگر پذیر بودن و همچنین قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی پنج استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس است اما باید به این مهم نیز توجه داشت که یکی از مهمترین نیازهای هر شهروند و یا مسافر، ایمنی در سفر است لذا باید اصلاح گلوگاه های حادثه خیز جاده ای در لنجان با سرعت هرچه بیشتر انجام شود.

وی عنوان کرد: جاده های مواصلاتی و منتهی به شهرستان لنجان در تمامی سال پذیرای مسافرینی است که از طریق جاده از این شهرستان جاده های و مسیرهای مواصلاتی آن عبور می کنند و وجود دستفروشان در حاشیه راه ها نه تنها خطر آفرین است، بلکه چهره نازیبایی نیز به جاده ها و مسیر های ورودی به شهر داده است لذا برای ساماندهی این افراد نیز باید چاره اندیشی شود تا دچار چالش نشویم.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: باید توجه داشت تصمیمات شورای ترافیک باید در راستای کاهش تصادفات وآسان سازی ترددها باشد از این رو می توان گفت اجرای مناسب مصوبات شورای ترافیک شهرستان لنجان همچون نصب علائم راهنمایی و رانندگی، نصب سرعتکاه، نصب دوربین در چهار راه ها و... باعث شده است شاهد تردد ایمن شهروندان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بلند مرتبه های فولادشهر گفت: بدون شک ایمن‌سازی ساختمان‌ها از جمله تجهیزات خودکار اطفای حریق اولین قدم برای پیشگیری در مقابل آتش‌سوزی به ویژه در ساختمان‌های بلندمرتبه است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد از سوی دیگر باید با برنامه‌ ریزی کوتاه مدت مسائل ایمنی بلند مرتبه های فولادشهر از جمله احداث پله فرار، تجهیز آسانسورهای موجود در این ساختمان ها باید در دستور کار قرار گیرد.

سجاد خاطرنشان کرد: بازدیدهای دوره‌ای اداره‌ی استاندارد از آسانسورها و شهرداری از این ساختمانه ها باید به صورت جدی دنبال شود از سوی دیگر باید تجهیزات لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی نظیر آتش سوزی در آپارتمان‌های مسکونی و بلند مرتبه های فولادشهر را داشته باشیم از این رو وجود یک دستگاه نردبان فوق سنگین از وسایل موردنیاز سازمان آتش نشانی فولادشهر است که شهرداری باید خرید این خودرو مجهز را با سرعت هرچه بیشتر عملی کند.

کد خبر 320581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.