جذابیت مراسم عزاداری به هر قیمتی، ورود خرافات را به همراه دارد

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: ایجاد جذابیت در مراسم عزاداری محرم به هر قیمتی و به هر روشی، ورود خرافات و دوری از عزاداری اصیل را به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به ورود خرافات به عزاداری های ماه محرم اظهار داشت: جذب جوانان به مراسم های عزاداری بهانه ای شده تا اینکه متولیان برخی از هیئت ها و مراسم های مذهبی از هر روشی برای عزاداری استفاده کنند و روش های غلط را در این مراسم ها وارد کنند.

وی افزود: ایجاد جذابیت در مراسم عزاداری محرم به هر قیمتی و به هر روشی، ورود خرافات و دوری از عزاداری اصیل را به همراه دارد و باید متولیان مراسم های عزاداری از این گونه رفتارهای خرافی دوری کنند.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه ورود خرافات به عزاداری های ماه محرم حرام است و امام حسین(ع) از اینگونه رفتار رضایت ندارد، تصریح کرد: همه باید در خرافه ستیزی و جلوگیری از ورود خرافات به عزاداری ها همکاری کنند و و عزاداری های اصیل و قدیمی احیا شود.

وی حفظ وحدت در مراسم ها را مهم خواند و گفت: ایجاد تفرقه بین هیئت های مذهبی و یا اعضای هیئت های مذهبی اتفاقی بد برای مراسم ها است که باید جلوی چنین رفتاری گرفته شود و همه در سایه وحدت عزاداری کنند و سلایق شخصی منجر به تفرقه و دشمنی با همدیگر نشود.

حجت الاسلام رشیدیان حفظ شئونات اسلامی و بیان مطالب نیاز روز از جمله اهمیت ولایت را مهم خواند و بیان داشت: ارزش های اسلامی باید در عزاداری ها حفظ شود و سخنرانان مطالب به روز و متناسب با نیاز جامعه را مطرح کنند که از جمله مطالب مورد نیاز امروز جامعه، تبیین ولایت مداری و جایگاه ولایت فقیه در کشور است. /

کد خبر 320387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.