لزوم استفاده از امکانات شهرداری برای نشر معارف عاشورایی

شهرضا – شهردار شهرضا گفت: لازم است از همه امکانات فرهنگی شهرداری برای نشر معارف عاشواریی استفاده شود اما برای تحقق کامل این مسئله ایجاد همکاری مستمر بین مردم و حوزه مدیریت شهری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رحیم جافری در آیین سیاه پوشان حسینی که در حسینیه سینه زن شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: شهرداری ها به عنوان مدیران شهری وظیفه دارند تا در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی همه امکانات خود را در اختیار برگزاری این مناسبت ها قرار دهند.

وی ادامه داد: همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند تعظیم شعائر الهی وظیفه همه افراد در هر جایگاهی است و شهرداری ها هم به عنوان نهادهایی که با بودجه عمومی اداره می‌شود، سهم بسزایی در این زمینه دارند.

شهردار شهرضا با تأکید بر ضرورت سازماندهی استقرار ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم، عنوان کرد: متقاضیان برپایی اینگونه ایستگاه‌ها باید مجوز لازم را از اداره تبلیغات اسلامی اخذ و به شهرداری مراجعه کنند تا بهترین مکان که کمترین مزاحمت را برای عبور و مرور عمومی داشته باشد، در اختیار آنها گذاشته شود.

جافری اذعان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات موجود در این ایام، ریختن ظروف یک بار مصرف حاوی نذورات، پس از مصرف آن در معابر عمومی است، چهره شهر را نازیبا و امکان انتشار بیماری و آلودگی ها در فضای عمومی را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: شهرداری سطل ها و کسیه‌های مخصوص جمع آوری زباله را در اختیار متولیان ایستگاه‌های صلواتی قرار می‌دهد اما لازم است مدیریت کافی بر استفاده از اینگونه امکانات از سوی متولیان ایستگاه‌ها بشود تا زباله‌های ایجاد شده در محل به سرعت جمع آوری شود.

شهردار شهرضا تأکید کرد: مردم شهرضا از گذشته به سخاوت مشهور بوده‌اند به همین دلیل است که در این ایام مقدار زیادی از نذورات از طریق هیئات مذهبی و سایر اماکن مذهبی توزیع می‌شود، لازم است متولیان اداره اینگونه امور تلاش کنند تا بخشی از نذورات در مناطق حاشیه شهر نیز توزیع شود تا همگان از از خوان نعمت حسینی برخوردار شوند.

جافری با اشاره به تدوین آیین نامه تبلیغات شهری شهرداری شهرضا، عنوان کرد: بر اساس این آیین نامه امکان نصب داربست در هر مکانی وجود ندارد، متقاضیان اطلاع رسانی درباره فعالیت های هیئات قبل از هر اقدامی لازم است با شهرداری هماهنگی کنند. /

کد خبر 320363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.