هیچکس حق تحقیر بنده گناهکار خدا را ندارد

حجت الاسلام زائری گفت: هیچ‌کس حق تحقیر بنده گناهکار خدا را ندارد، نهی از منکر، نهی از «فعل بد» است نه بد گفتن به شخص و امربه‌معروف یعنی توصیه به «کار خوب» نه تعریف و تمجید شخص.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، اولین شب از مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) در هیئت عاشوراییان با عنوان «دینی که آن‌ها می‌گویند ...نه!» با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا زائری برگزار شد.

زائری در این جلسه بابیان اینکه اگر سرسوزنی به‌حکم حضور در مراسم اباعبدالله خود را بهتر از دیگران بدانیم بهره‌ای از حقیقت عزاداری نخواهیم برد، اظهار داشت: هیچ‌کس حق تحقیر بنده گناهکار خدا را ندارد، نهی از منکر، نهی از «فعل بد» است نه بد گفتن به شخص و امربه‌معروف یعنی توصیه به «کار خوب» نه تعریف و تمجید شخص.

وی افزود: تمام دعوای عالم این است که غیب را باور داریم یا نه؟ اگر بدانیم غیر از این دنیای مادی، حقایق دیگری نهفته است انجام بسیاری از کارها و دوری از کارهای دیگر آسان می‌شود اما شرط این  آسان بودن همین «باور داشتن» است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه راهبرد دین عزت دادن به انسان‌هاست، گفت: انسان عزتمند هر کاری را انجام نمی‌دهد و مرتکب گناه نمی‌شود، این باور که دین برای بالای منبر است و به زندگی روزانه کاری ندارد، باور اشتباهی است. روحانیت برای این است که به مردم برای حل مشکلات در زندگی کمک کند.

وی افزود: راهبرد دین این است که به‌جای نصب بنر در خیابان‌ها، در ادارات و مدارس کاری کنیم که به انسان‌ها توهین نشود، درواقع دین آمده تا در عمل امور را اصلاح کند و اگر زندگی ما درست نمی‌شود، به این دلیل است که دین ما بالای منبر است نه در زندگی روزمره، بانک و اداره و مدرسه کار دیگر می‌کند و مسیر دیگری می‌روند و دینی که در منابر ارائه می‌شود چیز دیگری است./

کد خبر 320344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.