۳۳۰ هزار دانشجو در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند

استاندار اصفهان گفت: ۳۳۰ هزار دانشجو در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند که ۱۳ هزار نفر آنها در مقطع دکتری و ۸۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی و ۳۵ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول زرگر پور در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی و آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه های استان ضمن تبریک به این دانشجویان و به ویژه دانشجویان غیر بومی، اظهار داشت: دوران دانشجویی یک برش مهمی از زندگی است که با دو بال علم و ایمان می توان به قله رفیع کمال رسید.

وی در ادامه گفت: اصفهان قدمتی دیرینه دارد وتاکنون چهار بار پایتخت ایران بزرگ بوده و اکنون هم پایتخت فرهنگ و تمدن ایران  اسلامی است و با وجود اینکه ۶ درصد جمعیت کشور را شامل می شود، ۱۱ درصد ایثارگران کشور را داراست.

زرگر پور با اشاره به اینکه اصفهان در صنعت رتبه اول را در کشور دارد، گفت: ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور در استان اصفهان مستقر است که ۶۰ درصد فولاد کشور، ۵۰ درصد مصالح ساختمانی، ۱۵ درصد تولید ناخالصی صنعت و رتبه اول تولید شیر مصرفی و ... ، فقط در استان اصفهان است که نشان از حاکم بودن فضای تکنولوژی و صنعت در این استان است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: ۳۳۰ هزار دانشجو در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند که ۱۳ هزار نفر آنها در مقطع دکتری و ۸۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی و ۳۵ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

وی یادآور شد: با وجود این افتخارات ملی، معضلات و مشکلات این استان هم در سطح ملی است؛معضل آب، اشتغال، آسیب های اجتماعی و ... که اینها را نیز می توان با پژوهش و فرایند علمی جلو ببریم.

کد خبر 320214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.