حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) نعمتی بزرگ است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: باید در مدیریت مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) تلاش و همت بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در نشست خبری که در مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد بادرود برگزار شد اظهار داشت: خداوند ما را در مسیر قرآن و اهل بیت هدایت کرده و اگر هدایت او نبود معلوم نبود ما در چه مسیری بودیم، حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) نعمتی است که نباید آن را فراموش کرد.
وی در ادامه بیان داشت: در دنیا بر علیه قرآن و اهل بیت دورغهای بسیاری گفته می شود و به محضر قرآن جسارت می شود که نشان حقانیت قرآن و کارآمدی آن است، که اگر کارآمدی نبود آنها کاری به قرآن نداشند.
حجت الاسلام قربانی به دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: در عصر نظام جمهوری اسلامی که بر اساس قرآن و اهل بیت و با رهبری یک فقیه عادل مدیریت و فرماندهی شد، با وجود آنکه تمام دنیا به جنگ ایران آمدند نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را تسخیر کنند.
وی ادامه داد: کسانی که از رژیم بعث حمایت می کردند می خواستند تا نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و ایران را تجزیه کنند، آنها بر در و دیوار خرمشهر نوشته بودند ما آمده ایم بمانیم، اما با وجود ۸ سال جنگ نابرابر با شکست کامل از این صحنه خارج شدند و ملت ایران با پیروزی مطلق خارج شد.
وی بیان داشت: امامزادگان یادگاران اهل بیت و ائمه و پیامبر هستند و خدا را شاکریم که ما را توفیق خدمت به این بزرگواران داد.

وی افزود: پس از زیارت مقام معظم رهبری در سال گذشته از این امامزاده ایشان فرمودند هرچه می توانید به این امامزادگان خدمت کنید. این امامزادگان در این منطقه کویری ۴ میلیون زائر دارند و این چیز کمی نیست.
نماینده ولی فقیه افزود: باید ببینیم این امامزادگان چه دارند که تا این حد مورد توجه هستند، این به غیر از ارادت به آستان این امامزادگان نیست.
وی خطاب به فعالان اداره اوقاف گفت: سعی کنید بر اساس نقشه جامع و مطالعه شده راه را ادامه دهید که برای آیندگان ماندگار باشد، دقت در کار عمرانی داشته باشید تا بودجه ای که هزینه می شود به جا باشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همان مقدار که در ساخت بنا و عمران پیش می رویم باید در مدیریت مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) هم به پیش برویم، اخلاق خوب داشته باشید تا زائران اگر کم و کاستی باشد آنرا بر ما ببخشند، ما باید مراقب رفتار و اخلاقمان باشیم.
وی بیان داشت: باید فلسفه وجودی پیغمبر را بدانیم که بجز هدایت ما به مسیر هدایت و بندگی ما نیست، اگر این امامزادگان زنده بودند به ما قرآن می آموختند و دین را رواج می دادند و این هم جزء وظایف خدمتگزاران به بقاع متبرکه است. از این فرصت غافل نشوید و با برنامه ریزی خود را برای هدایت زائران آماده کنید.
وی افزود: شاهد منطق رئیس جمهور استکبار بودیم که نشان از ناتوانی آنها بود، اگر منطق داشتند با زبان نادرست صحبت نمی کردند، ما منطق قرآن را در پشت خود داریم.
نماینده ولی فقیه تاکید کرد: باید بدانیم مردم ایران برای اسلام در زمان جنگ و اکنون فرزندان خود را تقدیم می کردند. این وعده خداوند متعال است و هر جا با توکل به خداوند متعال و تمسک به قرآن جلو رفتیم پیروز شدیم. وظیفه ما نیست که در برابر دشمن کوتاه بیایم، اکثر این امامزادگان در راه خدا ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.
وی یادآور شد: شهید حججی را ببینید که رابطه او با خدا او را به شهید بین المللی تبدیل کرد، دشمن این صحنه را پخش کرد تا نماد قدرت آنها باشد اما این خواست خدا شد که این شهید نماد قدرت و سبب خواری دشمنان شد.

کد خبر 320209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.