سرانه ورزشی هر شهروند اصفهانی ۲۳ سانتی متر است

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: سرانه ورزشی هر شهروند اصفهانی در حال حاضر ۲۳ سانتی متر مربع است که تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.

به گزارش ایمنا، علی قاسمی با حضور در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز بازگشایی مدارس اظهار کرد: از همه دانش آموزان تقاضا دارم ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه نهادینه کردن امر ورزش از دوران کودکی آغاز می شود.

وی ادامه داد: از تلاش های شورای اسلامی شهر در دوره چهارم به منظور ایجاد سازمان ورزش تشکر می کنم و برای اعضای شورای دوره پنجم نیز آرزوی موفقیت دارم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان یک کلان شهر بالای ۲ میلیون نفر جمعیت، نیاز به سازمان ورزشی پویا، فراگیر و گسترده دارد، عنوان کرد: برای ارائه خدمات کلان نیاز به واکاوی در برنامه ها داشتیم که پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدیم از طریق نظام داوطلبی، اکثر امور را به خود مردم واگذار کنیم تا ضمن هزینه کمتر، برنامه ها با کیفیت بالاتری به سرانجام برسد.

وی از ایجاد معاونت های ستادی در این سازمان خبرداد و افزود: از حضور ۷۰ نفر از بزرگان ورزش اصفهان در ۱۳ کارگروه و ۴۰ انجمن ورزشی استفاده می کنیم، ضمن اینکه در مناطق ۱۵ گانه شهرداری نیز ۱۵ کارشناس ورزشی برای ساماندهی امور تعیین شده است.

قاسمی با اعلام اینکه در ۵۰ درصد از محلات شهر اصفهان شورای ورزشی محلات تشکیل شده است، گفت: ۷۰ درصد برنامه های سازمان ورزش معطوف به محلات است در همین راستا برای هر منطقه از ۲۷ تا  ۳۷ برنامه ورزشی طراحی شده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها باید دو هزار تیم ورزشی در محلات ایجاد شود که تا به حال ۷۰۰ تیم آن شکل گرفته است و در مسابقات محلی برای ایجاد ورزش پایدار با یکدیگر رقابت می کنند.

این مقام مسئول شهری با تاکید بر اینکه کلیه برنامه های سازمان ورزش پیوست فرهنگی دارد، تصریح کرد: مدیریت شهری توام با برنامه های ورزشی، توسعه سخت افزاری را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: اهداف کلان این سازمان برگرفته از برنامه های کلان شهرداری اصفهان از جمله اصفهان ۱۴۰۰ است در واقع سازمان طبق شاخص های تعیین شده، حرکت می کند.

وی در ادامه به شاخص های تعیین شده در برنامه ریزی های سازمان ورزش اشاره کرد و گفت: اشاعه و توسعه فرهنگ پهلوانی و مرام جوانمردی، توسعه نشاط وشادابی بین مردم و ترویج و رونق بخشیدن ورزش شهروندی از جمله اهداف این سازمان است که می تواند از سوی شهروندان در دموکراسی شهری مطرح شود.

قاسمی یادآور شد: برگزاری پیاده روی و کوه گشت خانوادگی و ایجاد رقابت های ورزشی در بین ۴۰ رشته ورزشی از جمله رخدادهای برگزار شده از سوی سازمان ورزش شهرداری اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد سانس های مجموعه های ورزشی این سازمان به امر آموزش اشتغال دارد، افزود: ۹۶ هزار نفر نیز تا به حال در چرخه آموزش این سازمان قرار گرفته اند که ۶۷ درصد از ۱۰۰ درصد مخاطبان از میان بانوان بوده که در ۵ مجموعه ورزشی از جمله مجموعه بانو امین به فعالیت ورزشی مشغول هستند.   

وی به حمایت های مادی و معنوی این سازمان از افراد و نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: براساس سیاست های مصوب، سازمان ورزش شهرداری اصفهان از پیشکسوتان، قهرمانان و دانشجویانی که پایان نامه آنها مرتبط با امور ورزشی است حمایت می کند علاوه بر آن این سازمان حمایت از دبیرخانه فرهنگ پهلوانی و ورزش محلات را در دستور کار خود قرارداده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۵ مجموعه ورزشی روباز و سرپوشیده در قالب ۴۷۷ هزار متر مربع در اختیار این سازمان است که بدین ترتیب سرانه ورزشی هر شهروند در حال حاضر به ۲۳ سانتی متر مربع می رسد که  تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی افزود: کتابخانه ورزش سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز با ۶ هزار جلد کتاب در اختیار عموم شهروندان است که تلاش داریم هر سال آمار کتب آن به روز رسانی شود.

قاسمی از تدوین تقویم ورزشی برنامه های این سازمان خبرداد و گفت: ۱۵۰ برنامه  متنوع متناسب با مناسبت های انقلابی، اسلامی و آیینی برنامه ریزی شده که ۳۵ مورد آن مربوط به عموم شهروندان می شود و نقطه عطف ارتباط با شهروندان است؛ به طور مثال برای آزادگان  به مناسبت بازگشت اسرا به مهین اسلامی برنامه هایی تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم که پیوند عمیقی بین ایثارگران و جوانان برقرار شده تا روح فرهنگ پهلوانی در جامعه بیشتر نمایان شود چراکه خانواده شهدا مایه خیر و برکت هستند و شهدا بر گردن ما حق دارند.

مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بنده و همه همکارانم با مدیریت جهادی با همیاری دستگاه های دولتی و غیردولتی به دنبال یکپارچگی ورزش همگانی هستیم تا سلامت مردم هرچه بیشتر تامین شود و با حضور آنها در برنامه ها، ورزش هرچه بیشتر رونق بگیرد.

کد خبر 320186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.