نقش بی بدیل هنردر کاهش آسیب‌های اجتماعی/شهروندسازی گام اول اجتماعی کردن مبارزه بامواد مخدر

لنجان_مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان گفت: باید در برابر این پدیده شوم اجتماعی با همدلی و هم‌زبانی از افرادی که در جامعه تاثیرگذار هستند استفاده کرد تا نوجوانان و جوانان را از خطرات گرایش به مواد مخدر آگاه ساخت و حتی سبب شود که جوانان از طرز تفکر نخبگان الگوبرداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علی اکبر محمودی در حاشیه نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان اظهار کرد: باید توجه داشت خانواده‌ها نقش اساسی را در پیشگیری از اعتیاد ایفا کرده و داشتن جامعه سالم منوط به داشتن خانواده سالم است از این رو ارتقاء آگاهی والدین در زمینه نحوه تعامل بر فرزند نظارت بر امور فرزندان و تعامل بیشتر با مدارس از راهکارهایی است که می‌تواند در جلوگیری گرایش فرزندان به مواد مخدر تأثیرگذار باشد.

وی افزود: اشاعه مصرف مواد مخدر و ابتلای جوان به اعتیاد از خواست‌های و شگردهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده لذا باید جوانان را نسبت به آثار سو مصرف اعتیاد هوشیار کرد و  در این راستا آگاه‌سازی و ایجاد تفریحات سالم مهم‌ترین راه پیشگیری از روی آوردن جوانان به اعتیاد است.

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان تصریح کرد: لذا باید گفت با توجه به اینکه حوزه فرهنگ با باورهای فرهنگی و اجتماعی مردم سروکار دارد و آنچه مردم‌باور می‌کنند فرهنگ است از این رو در برنامه‌ها باید به باورمندی مردم در مسائل اجتماعی کمک کند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد کاهش سن اعتیاد و افزایش مصرف مواد مخدر در بین جوانان و حتی در روستاها هستیم که این مسئله زنگ خطری برای کشور است از این رو اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری به شمار می آید.

محمودی اضافه کرد: امروزه گسترش مصرف مواد مخدر به سمت مواد پر خطر سوق پیدا کرده و همین امر به اهمیت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر می‌افزاید چرا که با مبارزه فراگیر می‌توان این معضل را در سطح جامعه به شدت کاهش داد.

وی عنوان کرد: باید در برابر این پدیده شوم اجتماعی با همدلی و هم‌زبانی از افرادی که در جامعه تاثیرگذار هستند استفاده کرد تا نوجوانان و جوانان را از خطرات گرایش به مواد مخدر آگاه ساخت و حتی سبب شود که جوانان از طرز تفکر نخبگان الگوبرداری کنند.

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان بیان کرد: ظرفیت‌سازی و استفاده از مشارکت همه‌جانبه فعالان اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر به منظور صیانت و حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد و همچنین رهایافتگان از این بلیه خانمان‌سوز امری ضروری است که نیاز به همراهی خیرین، هنرمندان، ورزشکاران و اصحاب رسانه به دنبال تحقق بیش از پیش گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دارد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حل و کنترل آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر می توان از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر استفاده کرد تا رویکرد اجتماعی به موج اجتماعی و سپس این موج اجتماعی به شبکه وسیع اجتماعی تبدیل شود.

محمودی شهروندسازی را گام اول اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر دانست و اذعان کرد: مشارکت همه جانبه و همگانی اهالی فرهنگ و هنر در شهرستان لنجان می تواند در رسیدن به اهداف مهم پیشگیری از اعتیاد هدایت موثر باشد.

وی متذکر شد: امروزه باید تلاش کنیم که تهدیدات اجتماعی را با ورود و نقش آفرینی عوامل هنر به حداقل برسانیم و بدون تردید حضور و مشارکت اهالی فرهنگ و هنر در حوزه پیشگیری از اعتیاد بسیار اثرگذار خواهند بود.

کد خبر 320076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.