برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در کاشان

کاشان- دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کاشان گفت: نخستین جمعه ماه محرم مسجد صادقیه کاشان میزبان برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با 4500 نقطه از سراسر ایران کشور و 41 کشور جهان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، علی هاشم‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این همایش ساعت 8 تا 10 صبح روز 31 شهریور نخستین جمعه محرم الحرام با حضور 5 هزار کودک زیر 2 سال و مادرانشان برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در چند نقطه از  کاشان با شرکت 15 هزار کودک زیر 2 سال برگزار می‌شود که مسجد صادقیه کاشان و آستان مقدس امامزاده هادی(ع) در فین به‌عنوان بزرگترین محل تجمع این همایش در این شهرستان است.
دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کاشان، نذرنامه خوانی با حضور خانواده شهدا ، مداحی و روضه خوانی، قرائت زیارت عاشورا و شعرخوانی را از جمله برنامه های این همایش بزرگ برشمرد.
هاشم‌زاده، توزیع 5 هزار دست لباس متحدالشکل و سربند بین کودکان ثبت‌نام‌شده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، اجرای طرح سنجش سلامت رایگان برای مادران و کودکان، برگزاری همایش‌های کودک، کنگره شعر، همایش‌ طب اسلامی، برپایی نمایشگاه عبرت‌های عاشورایی، نشست اقدام علیه کودک‌کشی و اجرای طرح قدمگاه کودک را از دیگر برنامه‌های همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مسجد صادقیه کاشان ذکر کرد.
اجرای طرح قدمگاه کودک در کاشان
وی اذعان داشت: طرح قدمگاه کودک طرحی است که اثر پای کودکان شرکت کننده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به عنوان اولین قدم در زندگی با مواریث حسینی ثبت و ضبط می‌شود.
دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کاشان اجرای طرح سنجش سلامت رایگان برای 400 کودک در سال گذشته در حاشیه برگزاری همایش را یادآورشد و گفت:احداث بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در کاشان با مساحت هزار متر مربع بویژه کودکان سرطانی از برکات ماندگار برگزاری همایش در کاشان به همت خیر سلامت سید محمد امامت با اهدای زمین و تامین هزینه ساخت بیمارستان است که تا کنون 2 میلیارد تومان برای آن هزینه کرده‌است.
هاشم‌زاده افزود: این بیمارستان با 50 درصد پیشرفت فیزیکی از مرحله سفت کاری بیرون آمده است و در مرحله اجرای تاسیسات است.
وی، در ادامه در خصوص اثرات فرهنگی و سازنده این همایش جهانی در اقصی نقاط دنیا که از سال 83 در تهران و ایران آغاز شد گفت: کاشان نیز از سال 84 به عنوان یکی از شهرستان های پیش قراول کشور در برگزاری این همایش به مرکزیت هیات حضرت علی اصغر(ع) مسجد صادقیه دراین شهرستان است.
دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در دارالمومنین کاشان، ثبت ملی همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) و درخواست برای ثبت جهانی آن در فهرست آثار ناملموس یونسکو را یادآورشد و گفت:هدف از برگزاری این همایش راه انداری نهضت عاشوراشناسی و رساندن پیام تاثیرگذار نهضت مظلوم شیعه بای ذنب قتلت است.

کد خبر 320066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.