قلعه‌نویی: در استقلال مسئولیتی ندارم که حرفی بزنم/ مسائل رختکن تیم من جزء اسرار نبود؟

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: اصول حرفه‌ای و اخلاقی می‌گوید وقتی جایی مسئولیتی ندارم صحبتی در مورد آن نکنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش مقابل استقلال در هفته هفتم لیگ برتر که بعدازظهر امروز در سالن کنفرانس سازمان لیگ برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس را تبریک می‌گویم. مدیون عزیزانی هستیم که به خاطر عزت و ناموس مملکت از جان خود گذشتند و باعث شدند که کشور را نگه داریم، اما حیف آنها که رفتند و مملکت به این روز افتاده است. آنها با خدا معامله کردند.

برای دیدار با استقلال به آمار کاری نداریم

وی در مورد شرایط بحرانی استقلال و اینکه ذوب‌آهن با پیروزی ۶ بر صفر هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان شرایط خوبی دارد، افزود: شرایط برخی بازی‌ها به آمار و ارقام و وضعیت جدول ربطی ندارد. درست است که ۶ گل زدیم ولی این هم مثل دیگر بازی‌ها در آمار ثبت شد. بعد از آن پیروزی خوشحالی خود را انجام دادیم و همه چیز تمام شد و حالا باید تلاش کنیم تا فاصله هفت امتیازی خود با صدر جدول رده‌بندی را کم کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: من نباید در مورد اینکه شرایط استقلال به این شکل است صحبت کنم اما بازی‌های استقلال و ذوب‌آهن همیشه زیبا بوده است.

وی در مورد اینکه تقابل قلعه‌نویی با استقلال همیشه جذاب بوده است گفت: همیشه مقابل همه تیم‌ها انگیزه لازم را دارم و چه برنده باشم و چه بازنده، همیشه لب خط می‌ایستم و تلاشم را انجام می‌دهم. یقیناً بازی فردا نسبت به بازی‌های دیگر متفاوت است ولی فکر و ذهن بازیکنان همیشه برای برتری آماده است.

در استقلال مسئولیتی ندارم و اخلاقی نیست در مورد آن صحبت کنم

قلعه‌نویی در مورد اتفاقات برنامه شب گذشته نود پیرامون استقلال بیان داشت: اصول حرفه‌ای و اخلاقی می‌گوید وقتی جایی مسئولیتی ندارم صحبتی در مورد آن نکنم. هرجا بودم وجدان و انگیزه کاری داشتم، ۲۴ ساعته بالای سر تیمم حضور داشتم و پولی که به دست می‌آورم باید اخلاقاً و شرعاً حلال باشد و صحبتی در مورد تیم های دیگر انجام نمی‌دهم.

وی مورد صحبت‌های سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن که گفته بود همه بسیج شدند که استقلال را از بحران دربیاورند، تصریح کرد: آن مصاحبه را نخوانده‌ام و در این مورد از خود آذری سوال کنید.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در واکنش به صحبت خبرنگاری که دیدار فردای استقلال و ذوب‌آهن را نبرد آبی‌ها خواند، گفت: این بازی نبرد آبی‌ها نیست. من در ذوب‌آهن مسئولیت دارم و فکر و ذکرم ذوب‌آهن است. شاید چون دو نفر از استقلال در دو تیم حضور دارند این شرایط را به وجود آورده ولی خوشحالم که یک بار دیگر به ورزشگاه آزادی می‌روم و هواداران را می‌بینم؛ بالاخره دل ما هم تنگ می‌شود.

رییس سازمان صداوسیما یک ساعت به من وقت بدهد!

قلعه‌نویی در مورد دلخوری از استقلالی‌ها اظهار کرد: اگر یک روز آقای عسکری رییس سازمان صداوسیما به من وقت بدهد، یک ساعت در تلویزیون حرف می‌زنم و در خصوص استقلال از زمانی که در لیگ دسته سه بود، سیزدهم و نهم بود و یا اولین حضور فتح‌الله زاده صحبت می‌کنم. هر کسی خواست می‌تواند پشت خط بیاید یا در برنامه حضور داشته باشد. اگر رییس صداوسیما قبول کرد کلیات باشگاه استقلال و یک سری مسائل را می‌گویم. از هواداران دلگیر نبودم ولی از کسانی که باعث شدند استقلال اینگونه شود، دلخورم.

مسائل داخل رختکن تیم من جزء اسرار نبود؟

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد برنامه نود اضافه کرد: من برنامه را ندیدم اما مجری محترم گفته است که اسرار درون خانه را بازگو نکنید. حال سوالی که دارم این است؛ روزی که در سپاهان سرمربی بودم و به آن برنامه دعوت شدم، چرا فیلم داخل رختکن تیم من را نمایش داد و آیا آن فیلم اسرار داخل خانواده نبود؟ لطفاً به من پاسخ دهید و از هزاردستان (مجری برنامه نود) نترسید. باز هم می‌گویم که این مجری بخشی از فیلم را پخش کرد و تمام فیلم را نمایش نداد. این مسائل زمان ما اسرار نبود و شب گذشته اسرار شد؟ این شخص آمده فوتبال را نابود کند و عواملی هم دارد و مدیران هم از او می‌ترسند. ما آمده‌ایم که با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم.

قلعه‌نویی ادامه داد: حتی فیلمبردار آن فیلم بعد از چند سال از من حلالیت طلبید و گفت من را به بازی گرفتند. باید مسائل درون خانوادگی درون خانه حل شود. به خاطر استقلال از خودم گذشتم، صدمات زیادی خوردم که روزگار استقلال اینگونه نشود.

وی افزود: در ذوب‌آهن هم مشکلاتی داریم که آنها را در خانواده حل می‌کنیم. پس از شکست مقابل فجر سر بازیکنان داد زدم. نمی‌شود قربان صدقه بازیکنی رفت که روزی دو میلیون تومان می‌گیرد و تیمش نتیجه نمی‌گیرد، اما هر چه بود درون تیم حل شد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد هدفگذاری تیمش گفت: ذوب‌آهن را با مطالعه انتخاب کردم چون در شهر اصفهان خاطرات خوبی دارم و ذوب‌آهن ریشه دار و دارای ساختار است. چشم انداز خوبی برای تیمم می‌بینم چون از راس کارخانه تا ذیل همه خوب و اخلاق مدار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ذوب‌آهن هم مثل تیم‌های قبلی‌ام کار می‌کنم، مثل استقلال که تیم سایه داشت یا سایر تیم‌ها. سعی می‌کنم تیمی درست کنم که اگر من هم نبودم بتواند نتیجه بگیرد؛ مثل مس کرمان که بعد از من با درایت مظلومی سهمیه آسیایی گرفت. در زمان حضورم در سپاهان به محمدرضا ساکت گفتم نیامده‌ام به بازیکنان توپ زدن یاد بدهم و آمده‌ام اثرگذار باشم. منچستریونایتد همه چیز دارد ولی بعد از فرگوسن چند سال است که به مشکل فنی برخورده است. تلاش می‌کنیم در جایگاه بالای جدول قرار بگیریم اگر بدشانسی‌ها، اشتباهات داوری و مصدومیت‌ها نبود الان شرایط بهتری را تجربه می کردیم.

مقابل استقلال هجومی بازی می کنیم

قلعه‌نویی بیان داشت: در بازی با استقلال به دنبال دو هدف هستیم؛ اول اینکه گل نخوریم و بعد هم گل بزنیم. به دنبال هجومی بازی کردن هستیم و اینکه با قطع ارتباط هافبک و دفاع بتوانیم به گل برسیم.

وی در مورد شرایط کی‌روش سوارز گفت: آیین نامه جذب بازیکنان کارشناسی شده نبوده است. از افغانستان می‌توانیم بازیکن بیاوریم و از برزیل نمی‌توانیم. این بازیکن خوب است و او را پسندیدم و به آذری گفتم. آذری شرایط حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران را به مدیربرنامه این بازیکن اعلام کرد و او هم گفت نامه می‌آوریم. وقتی نامه آمد آذری که از مدیران باتجربه فوتبال ما است باز هم از سازمان لیگ استعلام کرد و حالا منتظر رأی کمیته انضباطی هستیم.

قلعه‌نویی اظهار کرد: یک روز من را در تلویزیون محاکمه کردند و در آن زمان تیم اول آسیا بودیم. یک سال رنکینگ اول آسیا بودیم و نتایج خوبی گرفتیم.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا فدراسیون فوتبال در مورد جایگزین شدن ذوب‌آهن در صورت حذف احتمالی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به این باشگاه نامه زده است اذعان کرد: هیچ نامه‌ای به دست ما نرسیده است و دعا می‌کنیم مشکل تیم‌هایی که حقشان بوده و به آسیا رفتند حل شود.

کد خبر 319865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.