ضرورت توجه به مناسبت های پیش رو در برنامه های بازگشایی مدارس

چادگان - فرماندار چادگان گفت: لازم است با توجه به مناسبت های ماه محرم و هفته دفاع مقدس در برنامه های بازگشایی مدارس توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، مهدی اسدپور در جلسه هماهنگی برنامه های دفاع مقدس این شهرستان با بیان این که دفاع مقدس به نوعی دفاع از ارزش های عاشورا و قرآن برگرفته شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی میراث گرانقدری است که جوانان توانسته اند در عرصه های مختلف از آرمان های آن دفاع کنند.

وی با اشاره به این که هفته دفاع مقدس یکی از نمادهای با ارزش و مقدس انقلاب اسلامی ایران است، عنوان کرد: ما باید پاسدار ارزش های انقلاب باشیم و حضور مردم در مراسم ها و برنامه های محوری این هفته از اهمیت خاصی برخوردار است.                                                                        

  فرماندار چادگان در ادامه جوانان را هدف اصلی برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: مخاطب ما نسل جوان است که با آموزش های کامل می توانند با ارزش های انقلاب آشنا شوند.

وی با بیان این که برنامه های هفته دفاع مقدس امسال باید پرشکوه تر و بهتر برگزار شود و تکیه ما معطوف بر مردم است، خاطر نشان کرد: در این دوران ضرورت یکپارچگی آحاد مردم از هر زمان دیگری باید ملموس تر باشد.                                                   

فرماندار چادگان گفت: با توجه به تقارن آغاز سال تحصیلی باماه محرم، برنامه های پیش بینی شده استقبال از مهر در مدارس باید متناسب با این ایام باشد.

اسدپور در این جلسه افزود: تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای آغاز سال تحصیلی در مدارس اندیشیده شده و هماهنگی های لازم با دستگاه های مرتبط صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: سرویس های حمل و نقل دانش آموزان، مسائل مرتبط با بهداشت، امنیت و ترافیک از عمده حوزه های مهم است که  بایداعضای شورای هماهنگی به آن توجه و مدیران مدارس و والدین نیز باید دراین زمینه همکاری کنند.        

فرماندار چادگان افزود: رانندگانی که در سرویس های مدارس به کار گرفته می شوند باید دارای سلامت روحی و روانی و از خودرو مناسب برخوردار باشند.

وی افزود: خط کشی و آسفالت معابر و خیابان های در مسیر مدارس تا قبل از بازگشایی مدارس انجام شود.

اسد پور در بخش دیگری از اظهارات خود در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم  بیان داشت: با تدابیر پیش بینی شده امیدواریم بتوانیم همانند هرسال در آرامش خاطر به عزاداری بپردازیم و این مهم نیازمند همفکری و همکاری هیئت ها با مسئولان شهری و امنیتی است.

فرماندار  چادگان خاطرنشان کرد:هدف از برگزاری مراسم ها و برنامه های ماه محرم باید جلب رضایت ائمه معصوم (ع) باشد.

وی افزود: مراسم عزاداری امام حسین(ع) و خاندانش جهانی است و باید سعی نماییم مجالس با محتواتر برگزار نمائیم.

اسدپور بیان داشت:اگر وظیفه خود را عزاداری برای امام حسین(ع) می دانیم باید طوری عمل کنیم که وظایف ما در راستای اهداف سید و سالار شهیدان باشد.

کد خبر 319860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.