قیمت گوشت قرمز ساعتی تعیین می‌شود/فروش گوشت‌ نذری محرم با نرخ ۳۸ هزار تومان

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان متاسفانه این روزها قیمت گوشت قرمز به صورت ساعتی تعیین می شود و پیش بینی نرخ آن برای فردا وجود ندارد، گفت: اتحادیه و همچنین شرکت گوشت استان اصفهان برای ایام محرم گوشت قرمز را برای هیات های مذهبی، مساجد و افرادی که نذری دارند با نرخ کیلویی ۳۸ هزار تومان توزیع می کند.

رضا انصاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون بازار گوشت قرمز و قیمت این محصول در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: متاسفانه طی چند ماه گذشته به دلیل قدرت خرید پایین مردم بازار گوشت قرمز به طور کامل در رکود به سر می برد.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز و اقداماتی که در راستای تنظیم بازار آن انجام شده است، افزود: در راستای تنظیم بازار گوشت هر ۱۰ روز یکبار و یا هفتگی مقداری گوشت از ارمنستان وارد استان شده و سپس در تعاونی ها و فروشگاه های کوثر توزیع می شود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان بیان داشت: قصابان نیز گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه هایی که دام در آن کشتار می شود، تامین می کنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه این روزها قیمت گوشت قرمز به صورت ساعتی تعیین می شود و پیش بینی نرخ آن برای فردا وجود ندارد، تصریح کرد: طی دو ماه گذشته تاکنون مسئولان ستاد تنظیم بازار مقداری گوشت برزیلی منجمد و همچنین هفته ای یک بار دو کانتینر گوشت از ارمنستان و گرجستان برای تنظیم بازار این محصول به اصفهان وارد می کنند.

انصاری در خصوص اینکه با توجه به افزایش نرخ گوشت، وضعیت بازار آن در آستانه ماه محرم چگونه خواهد بود، اظهار داشت: اتحادیه گوشت قرمز و همچنین شرکت گوشت استان اصفهان برای ایام محرم گوشت قرمز را برای هیات های مذهبی، مساجد و افرادی که نذری برای این ماه دارند با نرخ کیلویی ۳۸ هزار تومان توزیع می کند.

وی گفت: هیات های مذهبی و مساجد برای خرید گوشت قرمز با قیمت متعادل می توانند به دفتر شرکت تعاونی گوشت استان اصفهان مراجعه و نیاز خود در این ایام را تامین کنند.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان همچنین تاکید کرد: با توجه به افزایش بالای گوشت قرمز احتمال دارد به جای مصرف این فراورده از مرغ و یا گوشت های سرد در ایام محرم امسال برای نذری استفاده شود.

وی یادآور شد: نرخ گوشت قرمز نسبت به محرم سال گذشته کیلویی ۸ تا ۱۰ هزار تومان گران تر شده است.  

انصاری در ادامه در خصوص قیمت گوشت قرمز برای مصرف کننده معمولی، گفت: در حال حاضر قیمت گوشت گوسفند بین ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۳۷ هزار تومان، ران گوشت بین ۳۹ تا ۴۰ هزار تومان، گوشت شتر مخلوط با کوهان ۳۸ هزار تومان، گوشت شتر بدون کوهان ۴۰ هزار تومان، ران شتر ۴۳ هزار تومان، گوشت شترمرغ بین ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان است.

وی در ادامه در خصوص اینکه چرا گوشت وارداتی از ارمنستان و گرجستان در سطح مغازه های شهر توزیع نمی شود، تاکید کرد: اتحادیه گوشت قرمز اصفهان برای توزیع گوشت های وارداتی در سطح قصابی ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و شرکت پشتیبانی امور دام اعلام آمادگی کرده که متاسفانه تاکنون این درخواست پذیرفته نشده است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان اضافه کرد: هفته ای یکبار بین ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ لاشه گوشت از ارمنستان و گرجستان وارد اصفهان می شود که متاسفانه این میزان کفاف توزیع در سطح مغازه ها را نمی دهد اما بیشترین میزان این گوشت وارداتی در تهران توزیع می شود و سهم اصفهان بسیار کم است.

وی یادآور شد: در حال حاضر هر کیلو گوشت وارداتی از ارمنستان با نرخ ۳۲ هزار تومان در فروشگاه ها و تعاونی ها توزیع می شود در حالی که قیمت واقعی این گوشت بسیار پایین تر است.

کد خبر 319816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.