برگزاری هفته شهرستان تیران و کرون فرصتی برای ارائه توانمندی ها

تیران-برگزاری هفته نکوداشت شهرستان تیران و کرون فرصتی برای ارائه توانمندی ها و ظرفیت های این منطقه شده که رونق این برنامه نیازمند مشارکت بخش های مردمی و دولتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، بر اساس مصوبه سال گذشته شورای فرهنگ عمومی شهرستان تیران و کرون و تایید شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان هفته آخر شهریورماه به نام هفته نکوداشت شهرستان تیران و کرون نام گرفت که امسال نخستین هفته فرهنگ و هنر شهرستان از 25 شهریورماه آغاز و تا پایان هفته یعنی 31 شهریورماه ادامه دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون در گفتگو با خبرنگار ایمنا و با اشاره به فرآیند نامگذاری هفته شهرستان گفت: پس از ابلاغ سراسری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور برای انتخاب یک روز و هفته به نام هر شهر و منطقه ای، این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گرفته و این امر محقق شد.

علی معینی افزود: در مسیر انتخاب زمان و جنبه های دیگر برگزاری هفته شهرستان از ظرفیت های مردمی به ویژه فعالان فرهنگی، اعضای شوراهای اسلامی و سازمان های مرتبط با این موضوع از جمله اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استفاده شد که پیشنهاد کلی جمع بر انتخاب هفته پایانی شهریورماه با این عنوان بود.

وی ادامه داد: علت اصلی انتخاب هفته آخر شهریورماه با عنوان هفته نکوداشت شهرستان تیران و کرون، بهره برداری و عرضه محصول انگور این شهرستان در این مقطع زمانی بود که می توانست فرصت خوبی برای معرفی شهرستان با سوغات ویژه آن یعنی انگور و فراورده های آن شامل شیره، سرکه و کشمش باشد و شورای فرهنگ عمومی نیز با این دلایل موافقت کرد و هفته پایانی شهریورماه را به عنوان هفته تیران و کرون مصوب کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به تمهیداتی که امسال برای نخستین بار صورت گرفته، گفت: ستاد نکوداشت هفته شهرستان تیران و کرون به ریاست فرماندار و عضویت سازمان های مردم نهاد و ادارات شهرستان تشکیل شد و مسئولیت هر کمیته و نامگذاری ایام هفته انجام شد.

نگاه جامع به کلیه ظرفیت های شهرستان تیران و کرون

وی با اشاره به اینکه برگزاری هفته نکوداشت شهرستان ها با هدف معرفی تمامی توانایی ها و ظرفیت های شهرستان است، اظهارکرد: هفت  روز هفته به یکی از شاخصه های شهرستان اختصاص یافت که فرهنگ و هنر، ورزش و سلامت، جوان و شادکامی، ایثار و شهادت، علم و فناوری، تولید و اشتغال و میراث فرهنگی و گردشگری از عناوین و موضوعات روزهای این هفته است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته شهرستان تیران و کرون یادآورشد: این نامگذاری و موضوع بندی ها به صورت کلی می باشد که زیر مجموعه های گسترده ای دارد مثلا درروز فرهنگ و هنر شهرستان علاوه بر عرضه فعالیت های فرهنگی و هنری، معرفی و تجلیل از شخصیت های علمی و مذهبی نیز پیش بینی شده و یا در روز اشتغال و تولید ظرفیت های تولیدی و اشتغال شهرستان که در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و تولیدی وجود دارد در قالب برنامه هایی عرضه می شود.

وی خاطرنشان ساخت: این نامگذاری ها به صورت جامع و کلی بوده که گستردگی خاصی دارد و سعی شده که تمامی ظرفیت ها عرضه شود و البته سازمان ها و ادارات شهرستان در این خصوص نقش اصلی را در کنار صاحبان عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارند.

برگزاری این رخداد فرهنگی و هنری بستری برای معرفی شهرستان است

معینی با بیان اینکه شناخت ظرفیت های هر منطقه توسط مردم همان منطقه و معرفی آن به بخش های دیگر کشور حائز اهمیت است، گفت:  برگزاری این رخداد فرهنگی و هنری بستری برای معرفی شهرستان است که باید از این ظرفیت بیش از بیش استفاده کرد.

وی ادامه داد: در این بستر و فرصت همکاری ادارات و نهادهای شهرستان در کنار سازمان های مردم نهاد، تشکل های مردمی بسیار مهم است و باید در حد توان این ظرفیت ها بکار گیری شود تا اینکه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

مشارکت مردم و مسئولان در برگزاری هفته شهرستان باید افزایش یابد

معینی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه هایی نیازمند هم افزایی بین بخشی است، افزود: برخی از ادارات و نهادهای شهرستان در اجرای چنین برنامه هایی همراهی خوبی نداشته اند که رونق برنامه ها نیازمند مشارکت بیشتر آن ها است.

وی ادامه داد: مشکلات مالی و محدودیت های اعتباری قابل رفع است و باید همه با همکاری و هم افزایی سعی در رفع مشکلات داشته باشیم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه گرامیداشت هفته شهرستان ها فرصتی برای معرفی ظرفیت های هر منطقه است، بیان کرد: همکاری مردم در این خصوص نقش موثری دارد و نباید همه امور بر عهده مسئولان قرار گیرد و هرچقدر مشارکت مردم افزایش یابد علاوه بر افزایش کیفیت کار، بی توجهی های برخی از مسئولان و بهانه تراشی ها نیز پایان می یابد.

وی با بیان اینکه امسال اولین هفته نکوداشت شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: به دلیل تغییر و تحولاتی که در شوراهای اسلامی و شهرداران و دهیاران و برخی از مدیران ادارات صورت گرفت و همچنین تجربه اول برنامه، تعداد برنامه ها کمتر بوده که پیش بینی می شود طی سال های آینده کیفیت و تعداد برنامه ها افزایش یابد.

تقویت شور و نشاط اجتماعی در برنامه های هفته شهرستان

معینی به برنامه های نخستین هفته بزرگداشت شهرستان تیران و کرون اشاره کرد و گفت: در این هفته سه جنگ شادی، همایش دومینو، اجرای برنامه های ورزشی، اجرای برنامه های هنری و معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان پیش بینی شده که در قالب های مختلف و در طول این هفته اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در برنامه های امسال شهرستان با مشارکت موسسه های فرهنگی از هنرمندان و چهره های معروف فرهنگی و هنری دعوت به عمل آمده است.

کد خبر 319798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.