تکریم ارباب رجوع حقیقتی که نباید از آن غافل شد

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت:برخورد بزرگوارانه و کریمانه در عین رعایت ضوابط و التزام به عدالت در تمامی ‌شئون باید سرلوحه امور قرار گیرد. تا همواره شاهد افزایش رضایتمندی مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان لنجان با اشاره به اینکه روز 25 ذی الحجه روزی است که سوره هل اتی در آن روز بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است، اظهار کرد: رسول خدا(ص) 3 روز در غدیر خم برای اعلام دوستی با امیر مومنان(ع) و جانشینی وی ایستاد و مردم را تحت گرمای سوزان خورشید نگاه داشت، این قضیه به عنوان جریان تاریخی، دارای پیامی مهمی بود که در سراسر تاریخ نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با تبیین شان نزول این سوره افزود: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هر دو مریضی سختی پیدا کردند و نذر کردند سه روز روزه بگیرند و پس از سه روز دادن افطار به مسکین، یتیم و اسیر این سوره نازل شد و این سوره به خوبی بیانگر سخاوتمندی اهل بیت عصمت و طهارت است و نشان می دهد انفاق می تواند انسان را از مشکلات و مصائب برهاند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: در قرآن بالغ بر 500 آیه درباره انفاق و سخاوت آمده و هر کس در راه خدا فداکاری کند و از آنچه روزی است به مسکین ببخشید، خداوند متعال نیز به او عنایت نظر می کند.

وی ادامه داد: 50 سالی از نزول آیات سوره دهر نمی گذرد که این بغض ها و کینه ها میترکد و با شمشیر و آتش بر جان فرزند پیامبر(ص(خیمه های اهل بیت(ع) می تازند و کسانی که از نزدیک کرامات و سخاوت اهل بیت(ع) را از نزدیک دیده و یا از پدران خود شنیده بودند فرزند پیامبر(ص(را نه در مدینه که در بیابانی به دور از وطن و با لبی تشنه به شهادت می رسانند زیرا با همه دیده ها و شنیده هایشان به این باور نرسیدند که این خاندان همان ها هستند که از کودکی آموخته اند که باید برای نجات و هدایت بشریت ایثار کرد.

باقریان اضافه کرد: ارتباطاتی منتج به نتیجه شده و سبب پیشرفت می‌شود که متکی بر اعتماد بوده و سبب به وجود آمدن سرمایه اجتماعی شود، اخلاق حرفه‌ای برای هر سازمانی که در آن رعایت شود سرمایه اجتماعی بسیار بزرگی ایجاد می‌کند و سبب تسهیل امور و افزایش بازدهی می‌شود و کارآمدی سازمان را ارتقا می‌دهد.

وی عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع  و حقوق شهروندی مؤلفه‌هایی هستند که هر جامعه‌ای نسبت به فرهنگ خاص خود، تعاریف گوناگونی از آنها دارد لذا باید توجه داشت تکریم ارباب‌رجوع و احیای حقوق شهروندی مورد همواره باید مورد توجه واقع شود.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: رعایت تقوای الهی، عدالت‌مداری و قانون‌مندی از مؤلفه‌های رکین در فعالیت کارکنان دستگاه قضایی است و از این جهت همواره کارکنان قضایی و ستادی دستگاه قضایی این روحیه و منش را به صورت مستمر در خود زنده نگه دارند

وی خاطرنشان کرد: برخورد بزرگوارانه و کریمانه در عین رعایت ضوابط و التزام به عدالت در تمامی ‌شئون باید سرلوحه امور قرار گیرد. تا همواره شاهد افزایش رضایتمندی مردم باشیم

کد خبر 319624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.