اصفهان پتانسیل برگزاری مسابقات PSA بزرگسالان را دارد/ افزایش سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه

در پایان رقابت‌های بین‌المللی اصفهان جونیور برخی از قهرمانان این رقابت‌ها نظرات خود را در مورد سطح برگزاری این تورنمنت بیان کردند.

به گزارش ایمنا، پرونده اولین دوره مسابقات بین‌المللی اصفهان جونیور روز جمعه ۲۴ شهریورماه با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز و لوح به نفرات برتر به پایان رسید.

علیرضا شاملی قهرمان رده سنی زیر ۱۹ سال این مسابقات و ملی‌پوش اسکواش کشورمان در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد سطح برگزاری مسابقات بین‌المللی اصفهان جونیور، اظهار کرد: اولین سال برگزاری مسابقات بین‌المللی اصفهان جونیور بود اما نسبت به دیگر مسابقات جونیور از سطح بهتر و بالاتری برخوردار بود و قطعاً سالهای آینده بهتر هم خواهد شد و بازیکنان بیشتری در آن شرکت می‌کنند.

اصفهان پتانسیل برگزاری مسابقات PSA بزرگسالان را دارد

وی با بیان اینکه اولینبار بود برای حضور در مسابقات به اصفهان سفر می‌کردم، اضافه کرد: اصفهان با احداث کورتهای استاندارد زیاد، پتانسیل برگزاری مسابقات بزرگتری از جمله PSA بزرگسالان را نیز دارد. برگزاری چنین مسابقاتی باعث بها دادن به جوانان شده و همچنین موجب می‌شود این ورزش بیشتر دیده شود که همین امر در جذب افراد تأثیر زیادی خواهد داشت.

کاپیتان تیم ملی اسکواش جوانان بیان کرد: ورزش اسکواش برخلاف ورزش‌هایی از جمله فوتبال، والیبال و غیره قدمت زیادی ندارد. قرار بود این رشته در سال ۲۰۲۰ وارد المپیک شود اما احتمالاً سال ۲۰۲۴ این رشته وارد مسابقات المپیک خواهد شد که قطعاً این ورزش بیشتر دیده می‌شود و سرمایه‌گذاری بیشتری در این رشته انجام خواهد شد.

شاملی گفت: کمتر از بیست سال از تأسیس فدراسیون اسکواش می‌گذرد. همچنین ورزش اسکواش در رسانه‌های تصویری نشان داده نمی‌شود که اگر مسابقات اسکواش به صورت زنده از تلویزیون پخش شود و همچنین مسابقات بیشتری در استان‌های مختلف برگزار شود این ورزش نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

اسکواش پرتحرک‌ترین رشته ورزشی

وی افزود: اسکواش هیجان بالایی دارد و کالری‌سوزترین ورزشی است که در کاهش وزن افراد تأثیر بسیار زیادی دارد. این ورزش در عین سخت بودن، جذاب و شیرین است و استقامت زیادی نیاز دارد و تمامی فاکتورهای آمادگی جسمانی را در خود جای داده است. همچنین، سرعت این بازی نسبت به دیگر ورزش‌های توپی و راکتی بیشتر بوده و تحرک زیادی دارد.

ملی‌پوش اسکواش کشورمان گفت: بازیکنان اسکواش اصفهان نسبت به سه، چهار سال گذشته پیشرفت بیشتری داشتند. در گذشته از اسکواش اصفهان و بازیکنانش اسمی شنیده نمی‌شد اما این استان در دو، سه سال اخیر در رده سنی پایه بازیکنان زیادی پرورش داده و سرمایه‌گذاری کرده است و به ورزش اسکواش بها داده است.

وی اضافه کرد: اصفهان به ورزش اسکواش بها داده و در رده‌های سنی پایه سرمایه‌گذاری کرده است. زیرساخت‌ها گسترش پیدا کرده‌اند که حمایت‌های هیات استان نقش مهمی در این زمینه داشته است. حمایت‌های هیأت باید باشد تا انگیزه در ورزشکاران ایجاد شود.

اصفهان جونیور، فرصتی برای ارتقای رنکینگ اسکواش‌بازان

آیلی نیری قهرمان رده سنی کمتر از ۱۹ سال این مسابقات در خش دختران نیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد مسابقات اصفهان جونیور، اظهار کرد: در اولین دوره مسابقات اصفهان جونیور بازیکنان زیادی شرکت کرده بودند تا سطح خود را بسنجند و قطعاً اسکواش‌بازان در دوره‌های بعدی این رقابت‌ها قوی‌تر ظاهر می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع سطح اولین دوره از مسابقات بین‌المللی اصفهان جونیور بالا بود و از کیفیت خوبی برخوردار بود.

نیری خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات اصفهان جونیور فرصتی است تا بازیکنان خود را محک زده و در رقابت‌های خارج از کشور با آمادگی بیشتری حاضر شوند و به همین دلیل برگزاری مسابقات اصفهان جونیور ایده خوبی از سوی هیأت اسکواش استان اصفهان بود.

ملی‌پوش اسکواش بانوان ایران گفت: خیلی خوب است که اسکواش‌بازان کشورمان بتوانند در ایران و با شرایط بومی خودمان بازی کنند و در عین حال رنکینگ آسیایی کسب کنند.

وی در مورد مسابقات پیش‌رو بیان کرد: خودم را برای حضور در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا در جاکارتا که مهرماه برگزار می‌شود آماده می‌کنم و بعد از آن هم آذرماه مسابقات KL مالزی برگزار می‌شود.

نیری در مورد حضور در شهر اصفهان تصریح کرد: شهر اصفهان را خیلی دوست دارم و هر بار که برای شرکت در مسابقات به اصفهان آمده‌ام میزبانی خوبی داشتند و کادر اجرایی تمام تلاش خود را کرده است تا مسابقات به بهترین نحو برگزار شود.

همچنین فرشته اقتداری دارنده مدال نقره مسابقات اصفهان جونیور به خبرنگار ایمنا گفت: کیفیت مسابقات اصفهان جونیور خوب بود و من برای کسب سکوی قهرمانی در رده سنی کمتر از ۱۹ سال شرکت کرده بودم اما متأسفانه نتوانستم در جایگاه قهرمانی بایستم.

وی بیان کرد: رقابت در رده‌های سنی پایین‌تر نزدیک به هم بود و بازیکنان بازی‌های دیدنی داشتند.

ملی‌پوش جوان اسکواش کشورمان افزود: برگزاری هرچه بیشتر مسابقات با عنوان‌های مختلف از جمله اصفهان جونیور باعث می‌شود بازیکنان برای پیشرفت خود تلاش بیشتری کنند و رقابت بین آن‌ها افزایش می‌یابد.

اقتداری خاطرنشان کرد: سال گذشته در مسابقات «نشنال کلوز» که در اصفهان برگزار شد شرکت کردم و میزبانی اصفهان نسبت به سال گذشته خیلی بهتر بود.

سحر فولادوند سرپرست فنی اولین دوره مسابقات اصفهان جونیور، اظهار کرد: اولین دوره مسابقات بین‌المللی اصفهان جونیور با کیفیت خوبی برگزار شد و سطح بازی ها بسیار بالا بود. هر حرکتی که باعث پیشرفت رشته اسکواش در کشور شود خوب است و برگزاری تورنمنت‌های مختلف فرصتی برای کسب تجربه بازیکنان و کسب امتیاز برای آن‌ها می‌شود.

فولادوند گفت: اولین بار بود به عنوان سرپرست فنی مسابقات در اصفهان حضور داشتم و کادر اجرایی تمام تلاش خود را کرد تا مسابقات به بهترین نحو ممکن برگزار شود. با اینکه می‌دانم کار خیلی سختی است.       

کد خبر 319514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.