اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بسته های رونق اقتصادی در خوانسار

خوانسار-رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: ارزش سرمایه‌گذاری احداث واحدهای غذایی و تبدیلی در فاز دوم شهرک صنعتی خوانسار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است که زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی نجیاتیان در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت: پیرو منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و اشتغال اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان و افزایش سه برابر اعتبارت نسبت به سال گذشته و بسته‌های رونق اقتصادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در جهت رفع موانع تولید پیگیری صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوانسار اقدامات موثری انجام داده است، افزود:  با همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری و روستائی،  امور آب و برق و شرکت مخابرات خوانسار برای احداث شهرک صنعتی غذایی و تبدلی زیر ساخت‌های لازم انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار با اشاره به اینکه در هفته دولت در ۴۰ هزار متر مربع از زمین‌های فاز دوم  شهرک صنعتی خوانسار صنایع غذایی و تبدلی کلنگ زنی شده است، گفت: از سوی صنعت و معدن و تجارت خوانسار جواز ۱۳ فقره تأسیس این واحدها صادر شده است.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری احداث واحدهای غذایی و تبدیلی در فاز دوم شهرک صنعتی خوانسار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: با بهره‌برداری این واحدها زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

نجاتیان با اشاره به اینکه در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان ۸ واحد گاوداری صنعتی در منطقه تیدرجان شناسایی شده است، افزود:  با پیگیری‌ها این موانع بر طرف شد و در صورت جذب سرمایه‌گذار ‌ به صورت پروانه استیجاری در اختیار آنان  قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در روستای خم پیچ ۲۰ هکتار از زمین‌ها برای واگذاری به سرمایه‌گذاران اختصاص داده شده است، افزود: بزودی ۲۰ نفر سرمایه‌گذار بومی برای اشتغالزائی اقدام می کنند.

نجاتیان با اشاره به اینکه در سال جاری سامانه ثبت بهینه یاب برای دریافت تسهیلات اشتغال فعال شده است، افزود: واحدهای تولیدی فعال دارای پروانه تولید و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ۷ واحد تولیدی تا کنون ثبت نام کردند که یکی از واحدها به کارگروه رفع موانع تولید استان معرفی شد و  با بررسی مشکلات برای دریافت تسهیلات  یک میلیارد تومانی به بانک عامر معرفی شده است./

کد خبر 319462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.