محرم؛ رمز پیروزی انقلاب و عامل حیات اسلام است

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: محرم؛ رمز پیروزی انقلاب و عامل حیات اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چادگان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم بیان داشت: محرم  رمز پیروزی انقلاب و عامل حیات اسلام و مسلمانان است.

وی عنوان کرد: جوانان را در حضور پر شور معنوی مساجد و تکایا هدایت کنید تا با اسلام، قران و زندگی ائمه اطهار بیشتر آشنا شوند.

امام جمعه چادگان با بیان این که حسین(ع) مصباح الهی است، افزود:  واقعه عاشورا برای بیداری انسان ها و آن هایی که راه را اشتباه رفتند، سراسر درس و عبرت است.

سلیمانی در ادامه با اشاره به دیدار علما و روحانیون با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: هدایت فکری جامعه و مردم، هدایت سیاسی و تبیین خط مشی درست و  ارائه خدمات اجتماعی به مردم و جامعه  از مهم ترین وظایف روحانیون است.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار، دفاع از مردم مسلمان میانمار و واکنش به وضعیت آنان را از وظایف دنیای اسلام برشمرد.

سلیمانی با بیان این که دست پنهان آمریکا در کشتار مسلمانان و شیعیان جهان اسلام بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: دشمنان بدانند آن روز خواهد رسید که مسلمانان با دستان خالی حکومت پوشالی آنان را سرنگون خواهند کرد.

امام جمعه چادگان با تاکید بر اهمیت تقوا گفت: مهم ترین نیت کسب رضایت خداوند است و این نکته همواره در راس زندگانی ائمه قرار داشت.

وی در پایان  با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم کمک به دانش آموزان بی بضاعت گفت: انسان مؤمن اگر به هم‌نوع خود کمک کند، رحمت خدای متعال می‌شود و رزق او زیاد می‌شود و این نشان از انسانیت و معرفت اوست.

کد خبر 319297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.