همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در مبارکه برگزار شد

مبارکه- همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی شهرستان مبارکه با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مداحان و خادمان حسینی در امامزاده عزالدین محمد (ع) مبارکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، مسئول شورای هیات های مذهبی شهرستان مبارکه در این همایش گفت: پیرغلامان بخشی از سرمایه معنوی و ماندگار ایران اسلامی هستند که حفظ و تکریم آنان بر همه لازم و ضروری است.

جواد اسدی افزود: بزرگداشت نام و یاد حضرت اباعبد الله الحسین(ع) ضامن سعادت و افتخار مسلمانان و بویژه شیعیان عالم است.

وی هدف از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی را نهادینه کردن ارزش ها و پیام عظیم نهضت حسینی در جامعه اسلامی بیان کرد.

اسدی افزود: تجلیل از پیرغلامان ارج نهادن به تلاش های آنها برای تعظیم و تکریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که نقش موثری در ارتقای فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه پیرغلامان، مداحان و ذاکران حسینی در راه احیای فرهنگ اهل بیت (ع) قدم برمی دارند گفت: پیرغلامان و پیشکسوتان حسینی شهرستان مبارکه افراد صالح و خیرخواهی هستند و جزو افتخارات این شهرستان محسوب می شوند.

اسدی عاشورا و پیام آن را بزرگترین ذخیره برای اسلام دانست و گفت: واقعه عاشورا موجب ناکامی دشمنان اسلام در طول تاریخ شده است و ظرفیت وجودی عاشورا به اندازه همه تاریخ جهان است.

رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان مبارکه اظهار کرد: امروز دشمنان در تلاشند تا به اسلام ناب محمدی (ص) ضربه بزنند و چهره اسلام را زشت جلوه دهند بنابراین ضروریست تا فرهنگ تشیع به خوبی تبیین شود و بخش عمده ای از این کار برعهده مداحان به ویژه پیرغلامان اهل بیت (ع) است.

همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در مبارکه با همکاری شورای هیات های مذهبی، شهرداری مبارکه، هیئت امنای امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه برگزار شد.

مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و بیش از ۲۰۰ نفر از پیرغلامان هیئت های مذهبی شهرستان در امامزاده عزالدین محمد (ع) شهرمبارکه برگزار شد.

در پایان این همایش از پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) شهرستان مبارکه با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

کد خبر 319219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.