توسعه ورزش‌هایی همچون اسکواش موجب جذب گردشگر جوان به اصفهان می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیشتر گردشگران خارجی که وارد شهر و استان اصفهان می‌شود سن بالایی دارند و مکان‌هایی که موجب جذب گردشگران جوان شود نداریم و این موضوع اهمیت گسترش فضاهای ورزشی و تفریحی را بیشتر می‌کند.

فریده روشن در مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اسکواش جوانان اصفهان (اصفهان جونیور) در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورزش اسکواش برای نوجوانان و جوانان که نیاز به تخلیه انرژی خود دارند بسیار مناسب است.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه نبود فضای تفریح و پر کردن اوقات فراغت جوانان است. جوانان نیاز دارند انرژی خود را تخلیه کنند و این می‌طلبد که به ورزش و رشته‌هایی مانند اسکواش اهمیت بیشتری داده شود و با ایجاد فرصت برای پرداختن به ورزش، جوانان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: باید زمینه پرداختن جوانان و بانوان به ورزش‌هایی از این دست فراهم شود. لازم است فضاهای ورزشی در باغ‌های بانوان و حتی فضاهای عمومی و پارک‌ها گسترش پیدا کند.

روشن بیان داشت: آنطور که شنیده‌ام ایجاد زمین اسکواش هزینه چندان زیادی ندارد ولی حتی اگر هزینه زیادی هم داشته باشد، با جذب مشارکت سرمایه‌گذاران به راحتی تأمین می شود و علاوه بر توسعه اقتصاد فرهنگی، به توسعه گردشگری کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در اصفهان به جز اماکن تاریخی چیزی برای ارائه به گردشگران نداریم، گفت: به همین دلیل بیشتر گردشگران خارجی که وارد شهر و استان اصفهان می‌شود سن بالایی دارند و مکان‌هایی که موجب جذب گردشگران جوان شود نداریم و این موضوع اهمیت گسترش فضاهای ورزشی و تفریحی را بیشتر می‌کند. از طرف دیگر می‌توان از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده اصفهان نیز برای توسعه ورزش اسکواش استفاده کرد.

کد خبر 319044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.