حکم قضایی متخلفان شکار منطقه کرکس نطنز صادر شد

نطنز-سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: برای متخلفان شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس به اتهام مشارکت در نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز حکم قضایی صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ مهدی صادقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: برای ۲ متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس به اتهام مشارکت در نگهداری اسلحه و مهمات غیر مجاز حکم قضایی صادر شد.

دادگاه متخلفان شکار و صید را به پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت هر کدام به مبلغ ۵۰ میلیون ریال و همچنین کشف اسلحه و مهمات به نفع دولت خاصه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح مستند به بند ب ماده ۶ و ماده ۱۸ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و ماده ۱۳۴ و تبصره ۳ ذیل از قانون مجازات اسلامی محکوم کرد.

وی بیان کرد: بر اساس  قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز  نگهداری و حمل سلاح شکاری قاچاق جرم محسوب گردیده و در راستای ماده ۱۸ قانون مذکور اسلحه و مهمات غیر مجاز به نفع دولت ضبط می شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز افزود : منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت بیش از ۱۱۴ هزار هکتار به محدوده ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت و آب و کوهستان اطلاق می شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ یا احیا رستنیها و وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می گیرد. /

کد خبر 318832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.