اصفهان میزبان پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی می‌شود

پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی امسال به میزبانی نصف جهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، این اجلاس بین المللی که هرساله با حضور جمع کثیری از پیرغلامان حسینی از کشورهای مختلف اسلامی برگزار شده، امسال پانزدهمین دوره خود را از 21 تا 24 شهریور ماه به میزبانی اصفهان برگزار می کند.

مسؤول هماهنگی کمیته‌های هشتگانه اجلاس پیرغلامان در اینباره گفت: این اجلاس بزرگ بین المللی باحضور باشکوه بیش از هزار مداح و پیرغلام حضرت اباعبدلله(ع) که از سراسر کشور و از 40 کشور خارجی از 5 قاره جهان در اصفهان برگزار می‌شود.

رسول فغانی‌پور افزود: مراسم افتتاحیه معنوی این اجلاس روز سشنبه 21 شهریور ماه در گلستان شهدای اصفهان، و مراسم افتتاحیه رسمی آن روز چهارشنبه 22 شهریور ماه در سالن کوثر برگزار می شود. همچنین مراسم اختتامیه این اجلاس  با یاد و نام شهید جهان اسلام محسن حججی روز پنجشنبه 23 شهریورماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع و میدان امام علی(ع) اصفهان برگزار می شود.

او تجلیل از پیرغلامان پیشکسوت را از مهم ترین بخش های این اجلاس دانست و گفت: یکی از ویژه‌برنامه‌های اجلاس، نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان و سخنرانان داخلی و خارجی است.

مسؤول هماهنگی کمیته‌های هشتگانه اجلاس پیرغلامان درباره نحوه برگزاری این اجلاس عنوان کرد: اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی هرساله در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

او افزود: اگر مسئولین طالب میزبانی این اجلاس در استان خودشان باشند، باید درخواست خود را به سازمان صدا و سیما ارائه دهند تا با موافقت مسئولین این سازمان اجلاس پیرغلامان در استان مورد نظر اجرا شود.

مسؤول هماهنگی کمیته‌های هشتگانه اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی ادامه داد: سال گذشته اجلاس در بندرعباس برگزار شد و پرچم به میزبان سال 96 که استاندار اصفهان بود تقدیم شد تا امسال اصفهان افتخار برگزاری این اجلاس را داشته باشد و امسال این پرچم گنبد سیدالشهدا تقدیم استاندار لرستان خواهد شد تا سال آینده این استان میزبان اجلاس باشد.

رئیس کانون مداحان استان اصفهان اذعان داشت: علاوه بر این هزار نفر پیرغلامی که از سراسر کشور به اصفهان می‌آیند 60 نفر نیز از 40 کشور مختلف از 5 قاره جهان نیز در اصفهان برای شرکت در این اجلاس حضور پیدا می‌کنند، از بین این تعداد در مجموع 50 نفر از پیرغلامان از سراسر استان اصفهان در اجلاس حضور پیدا می‌کنند و در مراسم اختتامیه همه پیرغلامان استان اصفهان از طریق رسانه‌های عمومی دعوت می‌شوند.

وی در پایان ابراز کرد: از هیأت‌های مذهبی، مداحان و همه کسانی که خود را حسینی می‌دانند دعوت می‌کنیم در مراسم استقبال از پیرغلامان که در روز سه‌شنبه ساعت 16:30 در گلستان شهدا انجام می‌شود حضور پیدا کنند تا بتوانیم خروش حسینی مردم اصفهان را در آن روز شاهد باشیم.

کد خبر 318771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.