تأثیر ارتعاشات موسیقی بر آثار تاریخی بررسی شود/ حفظ  ابینه و آثار باستانی شهر

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تاکید بر حضور و اجرای بزرگان موسیقی فاخر ایرانی در اصفهان خواستار بررسی تأثیر ارتعاشات موسیقی بر آثار تاریخی همچون چهل ستون شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: طی نزدیک به ۲ ماه گذشته شاهد حضور و اجرای مفاخر موسیقی ایران همچون فریدون شهبازیان، اصغر شاهزیدی و شهرام ناظری در اصفهان بودیم.

وی ادامه داد: این رخدادهای مبارک را به فال نیک می گیرم و امیدوارم زمینه حضور روز افزون سایر اهالی موسیقی از همه سبک ها، بانوان و آقایان که در چارچوب مقررات قانونی فعالیت می کنند بیش از پیش فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: انگیزه من از این تذکر برگزاری ۲ کنسرت در کاخ چهلستون است لذا به سرپرست شهرداری اصفهان و شهردار منتخب تذکر می دهم براساس وظایف مندرج در بند ۲۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری مبنی بر وظیفه شهرداری در تشریک مساعی با فرهنگ در حفظ  ابینه و آثار باستانی شهر با همکاری مراجع ذیربط و جلب نظر کارشناسان مربوطه گزارشی دقیق از بررسی اثر ارتعاشات ناشی از پخش اصوات موسیقی و حضور جمعیت انبوه بر ساختمان چهلستون تهیه و صراحتاً به جواز یا عدم جواز با شرایط لازم رعایه تخصصی برای برگزاری کنسرت های مشابه آینده را اعلام کنند.

وی اضافه کرد: از همکاران خود در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر استدعا دارم براساس بند۲ از ماده ۷۷ قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی شهر در زمینه نیازسنجی، امکان سنجی، مکان یابی و برآورد اعتبارات لازم برای احداث مجموعه یا مجموعه های فرهنگی به روز به منظور برگزاری برنامه فاخر، مطلوب، مستمر و در خور نام اصفهان با محتوای کنسرت های موسیقی، تئاترهای کوچک و بزرگ، برنامه های فرهنگی و آیینی اهتمام لازم را مبذول کنند.

کد خبر 318657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.