حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در روستاهای فریدن/خیریه ها از موازی کاری پرهیز نمایند

فریدن - بخشدار مرکزی فریدن گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با دهیاران و مدیران مدارس، به دانش آموزان بی بضاعت 17 روستای فریدن کمک مالی خواهد شد.

عباس نظام الاسلامی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به نزدیک بودن زمان بازگشایی مدارس، اظهار داشت: ، ساماندهی و هماهنگی خیریه ها  به منظور کمک به دانش آموزان بی بضاعت از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است.

وی با تاکید بر نقش مهم خیریه ها در شناسایی و حمایت از اقشار محروم جامعه عنوان کرد:  در این راستا لازم است خیریه ها با تعامل و ارتباط از موازی کاری پرهیز کنند و خدمات حمایتی در راستای توانمندسازی افراد نیازمند باشد .

نظام الاسلامی تاکید کرد: می توان با هدایت نیات نیکوکاران در جهات نیازهای واقعی تر جامعه، در حوزه های مختلف کارآفرینی  کرد تا با ارایه حمایت های مناسب،  زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بیکاری فراهم شود.

وی فقرزدایی را عامل مهمی در رفع آسیب های اجتماعی دانست و گفت: خیریه ها در جذب کمک های مردمی به منظور رسیدگی به اوضاع معیشتی نیازمندان و اقشار کم در آمد نقش مهمی ایفا می کنند.

بخشدار بخش مرکزی فریدن با بیان این که به 17روستای بخش مرکزی از محل ردیف کمک به مستمندان، مساعدت خواهد شد، افزود:   به این روستاها از طریق دهیاری ها با هماهنگی مدیر مدرسه و پس از رویت اسامی دانش آموزان نیازمند توسط دهیار روستا،  به ازای هر دانش آموز مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کمک خواهد شد.

وی هم چنین بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات دانش آموزان کم بضاعت با همکاری مدیران مدارس و خیریه ها تاکید کرد.

کد خبر 318276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.