توسعه صادرات "حلال ۴۰۲" شرکت پالایش نفت اصفهان به کشورهای منطقه

رئیس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان از صادرات محصول "حلال "۴۰۲" این شرکت به کشورهای پاکستان، عراق، امارات و هند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا ابراهیم کاویانی پور با بیان اینکه نخستین محموله صادراتی پالایشگاه  در سال گذشته به کشور پاکستان بوده است، اظهار داشت: شرکت پالایش نفت اصفهان با توجه به محدودیت بازار داخلی و اشباع این بازار، توسعه بازار فرآورده های نفتی در خارج از کشور را به عنوان یکی از استراتژی های کلان شرکت در دستور کار خود قرار داده و در این راستا طی سال گذشته ضمن حفظ روند رو به رشد محموله های صادراتی، تنوع بخشیدن به بازارهای هدف صادراتی را نیز به عنوان یکی از اهداف توسعه بازار دنبال کرده است.

وی افزود: ورود به بازارهای صادراتی می تواند علاوه بر افزایش درآمد شرکت، متضمن حفظ سطح فروش و در برخی موارد افزایش میزان فروش فرآورده های تولیدی شرکت باشد.

گفتنی است؛ شرکت پالایش نفت اصفهان به عنوان اولین شرکت پالایشی محسوب می شود که با واگذاری به بخش خصوصی، در دی ماه سال ۱۳۸۹ اقدام به عرضه محصولات خود در بورس کالا کرد. در این تاریخ برای نخستین بار محصول وکیوم باتوم در تالار بورس کالا عرضه شد و متعاقب آن سایر شرکت های پالایشی به عنوان تولیدکنندگان وکیوم باتوم و سایر فرآورده های نفتی اقدام به عرضه محصولات خود در بورس کردند. پیش از این رخداد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مسئولیت فروش فرآورده های ویژه پالایشگاه ها را بر عهده داشت.

در حال حاضر شرکت پالایش نفت اصفهان محصولات خود همچون وکیوم باتوم، گوگرد و لوب کات را در بورس کالا و آیزوریسایکل و انواع حلال های تولیدی را در بورس انرژی به فروش می رساند.

کد خبر 318177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.