دو درصد مالیات به باشگاهی بخشیده می‌شود که در فوتبال بانوان تیمداری کند نه فوتسال

مسئول کمیته مسابقات بانوان سازمان لیگ گفت: باشگاه سپاهان فصل گذشته در رشته فوتسال بانوان تیمداری کرده است و با توجه به مصوبه تخفیف ۲ درصدی مالیات به باشگاه‌هایی که در رشته فوتبال بانوان تیمداری کنند، مشمول این مصوبه نمی‎شود.

به گزارش ایمنا، باشگاه سپاهان چند سالی است در برخی رشته‌های توپی، رزمی و ... بانوان در لیگ برتر تیمداری می‌کند و تا سال گذشته در رشته فوتسال بانوان ورود پیدا نکرده بود. اما فصل گذشته و با قبول شرایطی خاص تصمیم به تیمداری در رشته فوتسال بانوان گرفت و تیم شقایق سرخ مبارکه پس از صعود از لیگ دسته یک، در لیگ برتر فوتسال بانوان با نام سپاهان حضور پیدا کرد.

گفته شده این باشگاه امسال قصد دارد تیم فوتبال بانوان آینده‌سازان را که فصل گذشته توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند، تحت حمایت خود قرار دهد اما سپاهان برای فدراسیون شرط گذاشته و به خاطر اینکه این باشگاه فصل گذشته در رشته فوتسال تیمداری کرده است، از فدراسیون خواسته ۲ درصد از ۵ درصد مالیاتی که باشگاه‌ها باید به فدراسیون فوتبال بپردازند را به باشگاه سپاهان ببخشد و علاوه بر این، مبلغ ۲ درصد مالیات فصل پیش رو را هم ببخشد تا باشگاه سپاهان فوتبال بانوان حمایت کند.

جلسه قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال بانوان ساعت ۱۰ صبح فردا (چهارشنبه) ۱۵ شهریورماه در سازمان لیگ برگزار می‌شود اما باشگاه سپاهان هنوز به طور قطعی حمایت خود از تیم فوتبال بانوان آینده‌سازان میهن را اعلام نکرده است. اسماعیل پناهنده مسئول ورزش قهرمانی باشگاه سپاهان در این‌باره به ایمنا گفت: طبق قول فدراسیون فوتبال که اگر باشگاهی در بخش فوتسال بانوان نیز تیمداری کند ۲ درصد از ۵ درصد مالیات را به آن‌ باشگاه می‌بخشد، سال گذشته در فوتسال بانوان تیمداری کردیم اما فدراسیون به قول خود عمل نکرد.

برای پیگیری بیشتر این موضوع با گلاره ناظمی مسئول کمیته مسابقات بانوان سازمان لیگ گفتگویی داشتیم.

وی در این خصوص اظهار کرد: تا جایی که من در جریان این موضوع هستم و به سازمان لیگ مربوط می‌شود، بخشیده شدن ۲ درصد از ۵ درصد مالیات به باشگاه‌ها در صورتی است که آن باشگاه در رشته فوتبال بانوان تیمداری کند نه رشته فوتسال.

تخفیف ۲ درصدی مالیات مربوط به تیمداری در رشته فوتبال است نه فوتسال!

ناظمی با اشاره به اینکه مشکل ما جذب اسپانسر و کمبود تیم در رشته فوتبال بانوان است نه در فوتسال، بیان کرد: باشگاه سپاهان فصل گذشته در رشته فوتسال بانوان تیمداری کرده است که مشمول بخشیده شدن ۲ درصد مالیات نمی‌شود.

مسئول کمیته مسابقات بانوان سازمان لیگ بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم مصوبه‌ای که سال گذشته در مورد بخشیده شدن ۲ درصد مالیات به باشگاه‌ها به امضای هیأت رییسه فدراسیون رسیده است مربوط به تیمداری باشگاه‌ها در رشته فوتبال بانوان است و من در جریان مسائل دیگر و اینکه قرار بوده پس از تیمداری باشگاه سپاهان در رشته فوتسال لیگ برتر بانوان چه اتفاقی بیفتد نیستم و این موارد به باشگاه مربوط می‌شود.  

وی تأکید کرد: مصوبه بخشیده شدن ۲ درصد از ۵ درصد مالیات به تصویب هیأت رییسه فدراسیون فوتبال رسیده و در حوزه اختیارات من نیست و در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستم که بگویم این مصوبه سال گذشته شامل حال باشگاه سپاهان بوده یا خیر.

ناظمی افزود: چون باشگاه سپاهان سال گذشته در رشته فوتسال تیمداری کرده است دارای شرایط خاصی است و شرایطی اضافه بر مصوبه دارد که باید در این رابطه با مهدی تاج رییس فدراسیون، حیدر بهاروند رییس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، لیلا صوفی‌زاده نایب رییس فدراسیون در امور بانوان و کسانی که در این مورد تصمیم‌گیرنده هستند رایزنی کنند و من در این خصوص تصمیم‌گیرنده نیستم.

مسئول کمیته مسابقات بانوان سازمان لیگ با بیان اینکه برگزاری مسابقات لیگ برتر بانوان با حضور باشگاه‌های مشهور تفاوت زیادی دارد، تصریح کرد: مشتاق هستیم باشگاه‌هایی مثل سپاهان، ذوب‌آهن و باشگاه‌هایی که در لیگ مردان برند هستند در بخش بانوان نیز تیمداری کنند و فرصت حضور بانوان در لیگ برتر را فراهم آورند. سال گذشته باشگاه استقلال خوزستان و ذوب‌آهن این کار را انجام دادند و مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن نیز نهایت همکاری را با بانوان داشت.

وی گفت: قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح با حضور نمایندگان تیم‌های شرکت‌کننده برگزار می‌شود. مسابقات از هفته دوم مهرماه آغاز می‌شود که زمان دقیق آن در جلسه قرعه‌کشی صبح فردا اعلام می‌شود.

کد خبر 318149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.