اجرای طرح تامین آب شرب سالم در روستاهای فریدونشهر/  حفظ و توسعه راه ها اولویت نخست

فریدونشهر - فرماندار فریدونشهر گفت: توسعه و نگهداری راه های شهرستان اولویت اول بودجه شهرستان است.

ناصر اسدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم، دستاوردهای دولت تدبیر و امید را مثبت ارزیابی کرد و با مروری بر اقدامات انجام شده در شهرستان، اظهار داشت:برگزاری انتخاباتی باشکوه و قانونی در دو سطح ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و درصد بالای مشارکت مردم در آن از افتخارات دولت به شمار می آید.

وی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی  اعتبارات شهرستان در سال جاری گفت: این موضوع نشانه اهتمام مسئولان استان و کشوری به رفع مشکلات شهرستان  است.

توسعه  راه های مواصلاتی اولویت اول

فرماندار فریدونشهر در ادامه به بیان اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف پرداخت و افزود: توسعه و نگهداری راه های شهرستان اولویت اول بودجه شهرستان بوده است.

وی افزود: مهم ترین اقدام در این زمینه که با همکاری بسیار مطلوب مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به ثمر نشست،  اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت جاده ارتباطی میدانک دوم به پشندگان به طول ۵۰ کیلومتر با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال با مشارکت خیر جاده ساز کشور است.

تامین آب شرب سالم برای روستاها

نماینده عالی دولت در فریدونشهر درباره اقدامات صورت گرفته در بخش آب افزود:  تأمین آب شرب سالم با اصلاح شبکه های آب روستاهای دهستان برف انبار و عشایری از اقدامات بسیار خوب و مؤثر دیگر دولت در سال جاری برای فریدونشهر بوده است که با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال در ۱۰ روستای شهرستان در حال اجرا است و امیدواریم در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری کامل برسد.

اسدی ادامه داد: در ۶ روستای آبچک، بابا خسرو، طرزه و وارنا، خاکبرداری با اعتبار بیش ا ز ۲۵۰۰ میلیون ریال و  در روستاهای پشتکوه تأمین و ساخت شبکه آب شرب سالم و بهداشتی توسط بسیج سازندگی اجراشده است.

فرماندار فریدونشهر ادامه داد: تامین آب شرب پنج روستای مصیر، زمستانه، امین آباد، حاجی آباد و عنایشت نیز در دست اجرا است؛ که در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهر ه برداری خواهد رسید.

فرماندار فریدونشهر در ادامه از اقدامات صورت گرفته در بخش فاضلاب شهری نیز خبر داد و گفت:  پیگیر ی ها برای تخصیص اعتبار تکمیل فاضلاب شهر فریدونشهر صورت گرفته است که با تخصیص ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات وجوه اداره شده و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل وجوه ریالی در سال جاری امیدواریم این مهم نیز به اتمام رسد.

برق رسانی و گاز رسانی به روستاها

اسدی در ادامه  از برق رسانی به روستای هیران با تأمین یک دستگاه ژنراتور برق و ساخت شبکه برق در اواخر سال گذشته و جاری توسط شرکت توزیع برق استان با اعتباری بیش از ۵ هزارمیلیون ریال خبر داد و گفت: این روستا از برق پایدار و مطمئن برخوردار شده است.

وی با اشاره به پیگیری همه جانبه جذب اعتبارات ملی برای اجرای عملیات نصب پکیج فاضلاب مجموعه مسکن مهر گفت: به زودی شاهد نصب و راه اندازی این مجموعه نیز خواهیم بود.

اسدی افزود: پیگیری های فراوانی در زمینه عمران شهری و روستایی صورت گرفته است که از مهم ترین آن  پیگیری برای گازرسانی به روستاهای دهستان پیشکوه است.

اجرای آبیاری تحت فشار در یک هزار هکتار از اراضی

فرماندار شهرستان فریدونشهر با اشاره به این مطلب که علاوه برافزایش میزان تولید گندم در شهرستان اقدامات خوبی درزمینه کشت گیاهان دارویی و کشت های  جایگزین صورت گرفته است، گفت: در حدود یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی، طرح آبیاری تحت فشار اجراشده است که امیدواریم در یک فرصت مناسب بعد از هفته دولت با حضور وزیر کشاورزی و مسئولان استان به صورت رسمی افتتاح شود.

ساخت ۴ واحد آموزشی در شهرستان

فرماندار فریدونشهر در بخش دیگری از این گفتگو گفت:  در بخش آموزش و پرورش علاوه بر تخصیص مبلغ قابل توجهی از اعتبارات شهرستان به آموزش وپرورش برای تکمیل و تجهیز مدارس و بهبود وضعیت مدارس با توجه به پیگیر ی های انجام شده، تعداد چهار واحد آموزشی از طرف بنیاد برکت با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی افزود: ساخت شش مدرسه با شش کلاس در روستاهای بزمه، زمستانه، دره بادام، خویگان، سیبک توسط خیریه بنیاد برکت خیرین مدرسه ساز از دیگر اقدامات مسئولان شهرستان بوده  است.

راه اندازی آزمایشگاه مرکزی شهرستان

وی با ابراز رضایت از عملکرد دولت در بخش بهداشت و درمان افزود:  در بخش بهداشت و درمان علاوه بر راه اندازی آزمایشگاه مرکزی شهرستان ساختمان جدید مرکز بهداشت و درمان روستای مصیر نیز ساخته شده است و در اختیار پرسنل شبکه قرارگرفته است.

اسدی ادامه داد: تأمین پزشک متخصص و ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان از دیگر اقدامات مسئولان شهرستان در این مدت بود که در قالب طرح تحول سامت خدمات مناسبی به مردم شهرستان ارائه شد.

راه اندازی دکل مخابراتی و شبکه فیبر نوری

فرماندار فریدونشهر با اعلام این مطلب که در حوزه فناوری و ارتباطات پیگیری ها و اقدامات خوبی در زمینه افزایش سرعت اینترنت و ارتقا به شبکه های موجود مخابرات شهرستان اتفاق افتاد، گفت :  ساخت و راه اندازی دکل مخابراتی روستای چغیورت و ساخت شبکه فیبر نوری زمینی اسلام آباد به دره بادام از مهم ترین اقدامات شرکت مخابرات در این زمینه است.

وی در ادامه از دیجیتالی کردن پوشش صداوسیما با را ه اندازی و بهر ه برداری ۱۵روستای دهستان پیشکوه و افزایش تعداد کانال ها به ۱۸ کانال خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال تمامی این روستاها بنا به قول مساعد مسئولان از این نعمت برخورداری شوند.

برگزاری همایش ها و جشنواره ها با هدف ارتقای علم و فرهنگ

اسدی در ادامه گفت: برگزاری همایش و جشنوار ه های مختلف در شهرستان و تجلیل از نخبگان فرهنگی و علمی و بزرگداشت ایام مختلف در قالب همایش ملی "گیاهان دارویی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی" و تجلیل از نخبگان دانش آموزی، برگزاری دو همایش مهم " مدیریت مصرف آب" و"همایش گردشگری شهرستان " در شهریور و مهرماه سال جاری از اقدامات مهم دیگر در زمینه فرهنگی، علمی و بیان توانمندی های شهرستان ا ست.

ساخت ۶۷ واحد مسکونی در روستای کلوسه

فرماندار شهرستان فریدونشهر از اجرای طر ح های هادی روستایی با تخصیص اعتبارات قابل توجه شهرستانی با همکاری شرکت تعاونی دهیار ی های شهرستان و بنیاد مسکن استان در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم در دهه فجر شاهد افتتاح تعدادی از این پروژ ه ها باشیم.

اسدی افزود:  ساخت ۶۷ واحد مسکونی در قالب طرح با سازی در روستای کلوسه بعد از چندین سال قول مساعد همکاری مسئولان در سال گذشته برگ زرینی از خدمت دولت است

وی در خصوص طرح آسفالت معابر روستایی گفت: این طرح با اجرای مشارکتی بین دهیاری ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  اجرا شد که در حال حاضر بیش از هفت روستای شهرستان آماده آسفالت بوده که امیدواریم در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهر ه برداری برسد.

وی همچنین از بهبود عبور و مرور ایل از راه های شهرستان که از مهم ترین دغدغه های عشایر شهرستان بود با همکاری اداره کل امور عشایر استان  خبر داد و گفت:  پیگیری اجرای طر ح های آبی، خاکی در زمینه بهبود معیشت عشایر شهرستان قابل توجه و حائز اهمیت است.

پرداخت  ۳۰ میلیارد ریال اعتبارات اشتغالزایی

فرماندار فریدونشهر با تاکید بر حوزه اشتغال و  لزوم رشد اقتصادی درباره اقدامات صورت گرفته با اولویت اشتغالزایی گفت: تأمین و پرداخت اعتبارات اشتغالزایی شهرستان از اقداماتی بود که در این مدت به تعداد شش طرح به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از طرف دستگاه های اجرایی شهرستان در قالب طر ح های اشتغالزایی پرداخت شد که ساخت کارخانه تولید قارچ دکمه ای و طرح توسعه پرورش ماهیان سردابی ازجمله مهم ترین این طرح ها است.

اسدی ادامه داد: ساماندهی مراتع شهرستان و واگذاری مراتع به بهر ه برداران در قالب ماده ۳ طرح طوبی  و توسعه کشت گیاهان دارویی از مهم ترین اقدامات در زمینه منابع طبیعی شهرستان است.

صدور مجوز ۳ طرح گردشگری

اسدی با اشاره به مزیت های نسبی فریدونشهر در بخش گردشگری گفت : در بخش گردشگری با توجه به استعداد منطقه ۳مجوز گردشگری صادر شد که از مهم ترین آن ها می توان به واگذاری مجموعه پیست اسکی و آبشار پونه زار جهت حضور سرمایه گذار بخش خصوصی و ساخت هتل شهرداری فریدونشهر با توسعه و تغییر کاربری مجموعه ساختمان آتشنشانی شهری و ساخت اقامتگاه گردشگری روستای خویگان به همراه اقامتگا ه های بوم گردی دارای مجوز در سطح روستاهای شهرستان  نام برد.

اختصاص ۴ واحد مسکونی برای مددجویان

فرماندار فریدونشهر در  ادامه از پیگیر ی های متعدد به منظور حل مشکل مجموعه مسکن مهر فریدونشهر گفت و تأکید کرد :  با اعتباری بیش ا ز ۱۸ میلیارد ریال با همکاری راه و شهرسازی استان عملیات محوطه سازی مسکن مهر به نحوه مطلوب در حال اجرا است که از خدمات قابل توجه به منظور تأمین مسکن مناسب برای اقشار کم درآمد است.

وی در ادامه گفت: در سال جاری تعداد ۴ واحد مسکونی از محل اعتبارات دولتی در اختیار کمیته امداد امام خمینی )ره(جهت تامین مسکن مددجویان  قرار داده شده است.

نماینده عالی دولت در فریدونشهر در ادامه گفت:  درباره تقسیمات سیاسی با رفع اختلافات مرزی با شهرستا ن های استان مجاور و ایجاد یک بخش جدید در شهرستان نیز قدم های خوبی برداشته  شده است که امیدواریم به زودی شاهد نهایی شدن این موارد باشیم.

فرماندار فریدونشهر در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد: امیدواریم با به روی کار آمدن دولت دوازدهم و به اشاره به توانمندی کابینه شاهد پیشرفت های روز افزون در بخش های مختلف به خصوص اشتغال و اقتصاد باشیم.

کد خبر 318112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.