بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۲۰ هزار کیلوواتی در شرکت گاز اصفهان

شرکت گاز استان اصفهان با راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰ کیلو وات به شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برق می فروشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان پیرامون این موضوع گفت: این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت برق تولیدی سالانه ۲۰ هزار کیلو وات با یک خط اختصاصی به شبکه سراسری برق شهرستان متصل شده و در ازای قرادادی ۲۰ ساله با شرکت توزیع برق شهرستان، هر کیلو وات برق تولید شده از این نیروگاه خورشیدی به مبلغ ۹ هزار و ۷۷۰ ریال به شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان فروخته می شود.  

سید مصطفی علوی افزود: این نیروگاه خورشیدی با هزینه ای بیش از ۷۱۰ میلیون ریال در شرکت گاز استان اصفهان احداث و به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: این نیروگاه با توان تجمعی پنل حدود ۲۸۵ وات دارای ۳۵ پنل خورشیدی با ابعاد هر پنل یک هزار و ۶۴۰ در یک هزار در ۴۰ میلیمتر با وزن ۱۷ کیلوگرم است که در مساحتی افزون بر ۱۵۰متر مربع نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر مسئولیت های اجتماعی و توجه این شرکت به صیانت از محیط زیست و استفاده از انرژی های تجدید پذیر، گفت: وجود سالانه بیش از ۳۳۰ روز آفتابی در اصفهان با متوسط ۶ ساعت در روز، کارشناسان این شرکت را برآن داشت تا برای بهره برداری حداکثری از این انرژی خدادادی برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی افزود: با استفاده از این فناوری و اقدام زیست محیطی، از مصرف سالانه بیش از پنج هزار لیتر سوخت های فسیلی و انتشار یک هزار و ۳۰۰ تُن کربن جلوگیری می شود.

علوی گفت: استفاده بهینه از منابع و ارتقای میزان بهره برداری از منابع متنوع انرژی های تجدید پذیر یکی از برنامه های کلان جمهوری اسلامی ایران برای تامین بخشی از نیاز روز افزون انرژی کشور به شمار می رود.

وی افزود: کشور ایران از لحاظ برخورداری از منابع مختلف انرژی یکی از غنی ترین کشورهای جهان محسوب می شود و علاوه بر وجود منابع گسترده سوخت های فسیلی نظیر نفت و گاز، دارای قابلیت فراوان از لحاظ انرژی های تجدیدپذیر از جمله باد، خورشید، زیست توده و زمین گرمایی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: استان اصفهان از شرایط مناسبی برای تولید برق توسط نیروگاه های خورشیدی برخوردار است.

کد خبر 317962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.