تعامل رمز توسعه است/اجرای بیش از ۱۶۰ پروژه عمرانی در بوئین میاندشت

فرماندار بوئین میاندشت گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۶۱ پروژه عمرانی با اعتباری معادل ۲۹۰ میلیارد ریال در بوئین میاندشت افتتاح و به بهره برداری رسیده است که این میزان برابر میانگین هرماه افتتاح هفت پروژه در شهرستان است.

ماشالله طحانیان زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان بوئین میاندشت،  با مروری بر مزیت های نسبی این شهرستان اظهار داشت : شهرستان بویین میاندشت در زمینه های مختلف از لحاظ کمی و کیفی شرایط نسبتاً قابل قبول و مطلوبی را دارد و در سایه همدلی است که هر ساله بر دامنه این خدمات و دستاوردهای نظام در این شهرستان افزوده می شود.

وی با دعوت از همه افراد و صاحب نظران برای هم اندیشی در جهت عمران و آبادانی  شهرستان افزود: می توانیم در دنیای مدرن امروزی متفاوت فکر کنیم و دارای سلایق سیاسی مختلف باشیم ولی در موضوع توسعه شهرستان لازم است متحد  بوده و با هم حرکت کنیم.

اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریالی برای شهرستان

فرماندار شهرستان بویین میاندشت در ارتباط با اعتبارات عمرانی در شهرستان گفت: در سال جاری در مجموع اعتبارات شهرستان از سر فصل تملک سرمایه ای استانی ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است که در کمیته برنامه ریزی شهرستان این اعتبارت بین ۳۵ دستگاه اجرایی توزیع شده است.

 وی ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری مدیران اجرایی شهرستان گفت:  انتظار می رود همه مدیران در ارتباط با جذب اعتبارات مذکور و سرعت بخشیدن به پروژه عمرانی در شهرستان با جدیت موضوع را دنبال کنند.

طحانیان زاده در ادامه با مروری بر برنامه های هفته دولت در این شهرستان اظهار داشت: هفته دولت فرصتی  مناسب برای شرح خدمات دولت به مردم است تا آن ها نسبت به عملکرد و اقدامات مسئولان آگاه شوند.

افتتاح و بهره برداری از ۵۳ پروژه در هفته دولت

فرماندار بویین میاندشت با اشاره به عملکرد دولت دولت تدبیر و امید دراین شهرستان گفت : در سال جاری در هفته دولت تعداد ۵۳ پروژه عمرانی در  بخش های های آموزشی، بهداشت و درمان، کشاورزی، عمران شهری و روستایی، تامین آب شرب، برق و مخابرات با اعتباری معادل ۸۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

 وی افزود: طی دو سال گذشته ۱۶۱ پروژه عمرانی با اعتباری معادل ۲۹۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده  است که این میزان برابر میانگین هرماه افتتاح هفت پروژه در شهرستان است.

مقام عالی دولت در بوئین میاندشت در ادامه این گفتگو با اشاره به پروژ ه های نیمه تمام موجود در شهرستان ابراز داشت : تقریباً ۷۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در سطح شهرستان از اعتبارات دولتی در دست اقدام است که می طلبد از طریق مسئولان به ویژه نماینده مردم شهرستان

 در مجلس شورای اسلامی از ردیف اعتبارات ملی کمک و مساعدت در جهت تسریع در تکمیل پروژه ها صورت پذیرد.

فرماندار بوئین میاندشت در ادامه پروژه دو بانده شدن جاده ارتباطی بویین میاندشت به الیگودرز، استخر شنا، مجتمع فرهنگی هنری، دانشگاه پیام نور، سد بلطاق، تکمیل شبکه فاضلاب، جاده ارتباطی مغاندر به تنگ دوزان، اجرای طر ح های آبخیزداری، مرمت و بازسازی قلعه تاریخی تخماقلو و جاده ارتباطی افوس به بویین میاندشت را از مهم ترین پروژه های نیمه تمام در شهرستان اعلام داشت و گفت: در مجموع برای تکمیل و بهره برداری این پروژه ها ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

تعامل سازنده رمز توسعه شهرستان

طحانیان زاده وجود هماهنگی بین دستگاه های اجرایی شهرستان و نیز تعامل و همکاری با امام جمعه ونماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی را عامل توسعه و پیشرفت شهرستان بر شمرد و گفت :در سایه این تعامل و همکاری است که کارها به خوبی ریل گذاری می شود و  خوشبختانه این مسئله فرصت بسیار خوبی ایجاد کرده که در در آینده شاهد پیشرفت بیشتر شهرستان در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی و آموزشی باشیم

دولت تدبیر و امید موفق عمل کرده است

طحانیان زاده در  بخش دیگری از این گفتگو دولت تدبیر و امید را موفق ترین دولت برشمرد و افزود: علی رغم این که طی چهار سال گذشته بی رحمانه ترین انتقادها از تریبون های عمومی بر علیه دولت صورت گرفت اما قطعا یکی از مهم ترین موفقیت ها  و بزرگترین دستاورد دولت یازدهم، برجام بوده که برای ملت و کشور ما عزت و سربلندی در بین ملت ها و دولت ها را به ارمغان آورده و امروز رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا آقای ترامپ می خواهد با بهانه تراشی ایران را وارد یک بحران جدی بکند که اگر ایران در تله ترامپ بیفتد آن گاه فشارهای بین المللی از روی امریکا بر داشته شده و متوجه ایران خواهد شد.

نماینده عالی دولت در بوئین میاندشت با مروری بر رویدادها و  وضعیت فعلی جهان گفت: در حال حاضر اوضاع برای ترامپ مساعد نیست و او چه در فضای داخل و چه در فضای بین المللی تحت فشار است او از برجام راضی نیست اما می داند خروج یک طرفه امریکا از این توافق بین المللی چه مشکلات و عواقب گسترده ای را متوجه واشنگتن خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز دولتمردان ما باید با تدبیر و عقلانیت و به دور  از احساسات مراقبت نمایند تا توپ نقض برجام به هیچ وجه در زمین ایران نیفتد.

لزوم اهتمام دولت به رفع  مسئله بیکاری

فرماندار بوئین میاندشت با اشاره به معضل بیکاری در کشور گفت: بیکاری یک پدیده مخرب اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و رفع آن همواره از دغدغه های اساسی برنامه ریزان است.

وی ادامه داد: مشکل ناشی از بیکاری و عدم اشتغال، علاوه بر مشکلات اقتصادی که به دنبال دارد منشا بروز اختلالات رفتاری و اخلاقی در سطح جامعه می شود و حتی امنیت ملی را دچار خدشه می کند.

طحانیان زاده با اشاره به افزایش ورود افراد تحصیل کرده به بازار کار ادامه داد : میزان بیکاری به ویژه در بین جوانان تحصیل کرده به شدت افزایش یافته که قطعاً پیامدهایی را این بیکاری پنهان و آشکار از جمله نا امنی، فقر، جرم و جنایت، قاچاق، اعتیاد، کاهش ازدواج و افزایش طلاق را در پی خواهد داشت  که در صورت کاهش بیکاری می توان میزان این پیامد را به حداقل رساند.

وی ادامه داد: هرچند تا کنون اقداماتی در راستای کاهش بیکاری در شهرستان صورت گرفته است اما تا شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم و از این بابت شرمنده مردم بوده ایم.

طحانیان زاده در ادامه گفت:  موضوع اشتغال و معیشت مردم مربوط به این شهرستان و استان نیست و انتظار می رود در دولت دوازدهم در جهت کاهش آمار بیکاری و اشتغال جوانان تحصیل کرده گام های اساسی برداشته شود.

کارها باید زیربنایی باشد تا ماندگار شود

نماینده عالی دولت در بوئین میاندشت ادامه داد: بحمدالله در دولت تدبیر و امید در شهرستان خدمات ارزشمندی صورت گرفته اما این بدان معنی نیست که ما در شهرستان مشکل نداریم.

طحانیان زاده  افزود: در هر موضوعی که نگاه می‌کنیم کمبود داریم که قطعاً این کمبودها برای مردم ولایتمدار شهرستان بویین میاندشت ایجاد مشکل می‌کند،   اما علی‌رغم کمبود و مشکلات این اتحاد و اتفاق و پشتکاری که بین مردم و مسئولان شهرستان حاکم است باعث پیشرفت می‌شود.

وی تصریح کرد: باید در شهرستان کارهای زیر بنایی انجام شود تا باعث برگشت و ماندگاری مردم شود.

 فرماندار بوئین میاندشت در پایان گفت: علی رغم کمبود اعتبارات کارهای بسیار خوبی در سطح شهر و روستای انجام شده و در حد توان دست به دست هم داده‌ایم تا نیازهای شهر و روستا را برطرف کنیم و ان شالله در طی سال جاری وسال های آتی و  نیز در افق ۱۴۰۰ شاهد به ثمر رسیدن بخشی از کارهای عمرانی خواهیم بود.

کد خبر 317821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.