وقتی کاپیتان به جای پاسخگویی قهر می‌کند

قهر چند روزه رسول نویدکیا از تمرینات سپاهان نشان داد که بازوبند کاپیتانی هم نتوانسته خصوصیات رفتاری پسر کوچکتر خانواده نویدکیا را تغییر دهد.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - مسعود افشاری: پرونده قهر چند روزه رسول نویدکیا از سپاهان بسته شد و این بازیکن تصمیم گرفت با حضور بر سر تمرینات سپاهان از مواضع قبلی خودش کوتاه بیاید. به هر حال بعد از تساوی سپاهان و سپیدرود رشت در هفته پنجم لیگ که سومین تساوی خانگی سپاهان را آن هم در مقابل تیم قعرنشین لیگ رقم زد تعدادی از هواداران سپاهان نسبت به عملکرد تیمشان ناراضی بودند و آتش این انتقادات هم گریبانگیر رسول نویدکیا شد که بازوبند کاپیتانی تیم را بر روی بازو می‌بندد. نویدکیا در شرایطی کاپیتان تیم سپاهان است که کرانچار در فصل نقل و انتقالات توفیقی در نگه داشتن احسان حاج‌صفی و سرور جباروف نداشت و خالی شدن خط هافبک سپاهان از حضور بازیکنان طراح و بازی‌ساز نقش رسول نویدکیا را در تیم برجسته‌تر از قبل کرد و بستن بازوبند هم موضوع دیگری بود که باعث شد نقش نویدکیا در سپاهان امسال بسیار بیشتر از فصل گذشته شود.

نکته اول اینجاست که کاپیتان هر تیم به عنوان بزرگتر و مدیر تیم در درون زمین حضور دارد و باید خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش به صورتی باشد که بقیه بازیکنان از او حرف‌شنوی داشته باشند و البته رفتارهاش بتواند قضاوت داور را هم در مواقع لازم تحت تأثیر قرار دهد. رسول نویدکیا از همان ابتدای دوران بازیگری شخصیت آرام و بی سروصدایی داشت و کمتر مصاحبه‌ای از او در رسانه‌ها منتشر شد و از طرف دیگر سکوت او در درون زمین هم باعث شد تا خیلی‌ها نسبت به کاپیتانی او در درون زمین مطمئن نباشند. نویدکیا در فصل گذشته و در روزهایی که سرور جباروف و احسان حاج‌صفی در ترکیب تیم حضور داشتند کمتر فرصت پیدا کرد که به عنوان بازیکن فیکس به درون زمین برود و بیشتر به عنوان یک بازیکن تعویضی توانست در جریان بازی تأثیر بگذارد.

اما این رفتار نویدکیا در قبال اعتراض تماشاگران سپاهان هیچ توجیه منطقی نداشت و اینکه بزرگتر و کاپیتان یک تیم به جای آرام کردن جو متشنج و التهاب اطراف تیم خودش آتش بیار معرکه می‌شود موضوعی است که باید در موردش با نویدکیای کوچکتر صحبت کرد. به هر حال بخشی از هواداران از عملکرد تیم ناراضی هستند و طبیعی است که کاپیتان تیم به عنوان نماینده بازیکنان مورد هدف این اعتراض‌ها قرار بگیرد و البته نمایش فنی نویدکیا هم بر اساس گفته‌های زلاتکو کرانچار به صورتی نبوده که او انتظارات را برآورده کرده باشد اما نویدکیا به جای برطرف کردن این مشکل به دنبال پاک کردن صورت مسئله است. در حقیقت فضای بازی در تیم سپاهان و انتظاراتی که از بازیکنی با پسوند خانوادگی «نویدکیا» وجود دارد تفاوت بسیار زیادی با شرایط مس کرمان،  نفت آبادان و نفت تهران دارد و این قهر چند روزه نویدکیا نه تنها باعث حل مشکل اعتراض تماشاگران نشد بلکه آنها را نسبت به کاپیتان تیمشان حساس کرد و این موضوع ممکن است در ادامه فصل باز هم باعث ایجاد تنش بین سکوها و ترکیب درون زمین شود.

کد خبر 317820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.