هر نوع حرکت دشمن را تحت نظر داریم

مشاور عالی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: هیچ کدام از تهدیدات از نظر ما پنهان نیست و هر نوع حرکت دشمن را چه از طریق عوامل خودمان و چه از طریق منابع آشکار و پنهان رصد می کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر قاسم فراوان مشاور عالی فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به تشکیل پدافند هوایی در دهم شهریور ماه سال ۱۳۸۷ گفت: روز دهم شهریور ماه مصادف است با سالروز تاسیس و تشکیل پدافند هوایی نیروهای مسلح که در قالب نیروهای پدافند هوایی در تابعیت از شئون جمهوری اسلامی ایران در دهم شهریور ۱۳۸۷، بعد از ده ها سال با ادغام در نیروی هوایی به صورت مستقلا با ماموریت کنترل فضای کشور و مدیریت بر فضا و همچنین در تابعیت گرفتن تمام تجهیزات پدافند هوایی نیروهای مسلح تابعیت و زندگی جدید خودش را آغاز کرد.

وی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل این مجموعه که تجربیات جنگ است، تصریحکرد: جنگ به ما این درس را داد که پدافند هوایی به دلایل خاص خودش که دارای ماموریت ویژه ای است از یک مرگ دستور بگیرد بنابراین باید تمام سامانه های پدافندی چه زمین پایه و چه هوا پایه از یکنقطه و از یک شبکه هم دستور بگیرند و هم اجرای ماموریت کنند.

مشاور عالی فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیا با تاکید بر اولویت داشتن پدافند در همه شعارها، گفت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری، تهدید امروز از شکل و جنسی است که در درجه اول پدافند هواییباید ماهیتا وارد صحنه شود و از این پدافند عامل و غیر عامل تمام ملت بهره مند می شوند و در حقیقت خط مقدمی است که باید ضربه اول را به دشمن بزنیم و صحنه را برای سایر نیروهایمان فراهم کنیم.

وی در خصوص تجهیزات کشور در زمینه پدافند هوایی اظهار داشت: به دلیل ماموریت خاص پدافند هوایی آرزوی همه ما است که تمام تجهیزات پدافندی توسط صنعت، دانشگاهیان، نخبگان چه در نیروهای مسلح و چه در دانشگاه ها و امثالهم ساخته و پرداخته و به کار گرفته شود.

امیر فراوان در عین حال متذکر شد: پدافند هوایی با ماموریت هایی که دارد دارای مسئولیت خطیری است و باید دارای تجهیزاتی باشد تا تمام آن چیز که برای بکار گیری سامانه ها لازم است به دست خودمان تولید شود.

وی با اشاره به صحبت های وزیر دفاع در زمینه تجهیز پدافند هوایی، گفت: خوشبختانه وزیر دفاع درمورد تجهیز پدافند هوایی مطرح کردند که تکیه و رویکرد ما بر بخش داخلی است و اگر هم نیاز باشدنمونه دیگری را از هر نقطه ای که باشد فراهم می کنیم، ولی آرزوی ما این است همه این تجهیزات را توسط صنعتگران خودمان و نظامیان و نخبگان خود تهیه و به کار بگیریم.

مشاور عالی فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به حضور دشمنان در منطقه و پیشرفت آنهادر تکنولوژی تسلیحاتی به عنوان تهدیدی برای کشور، اظهار داشت: تمام پژوهش ها تحت عنوان تهدید، رصد و ارزیابی می شوند و در دو قالب پدافند عامل و پدافند غیر عامل در جهت مقابله و یا کاهش اثرات برنامه ریزی می شود. امروز هیچ کدام از تهدیدات از نظر ما پنهان نیست و هر روز هر نوع حرکت دشمن را تحت نظر داریم چه از طریق عواملخودمان و چه از طریق منابع آشکار و پنهان رصد می کنیم.

کد خبر 317790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.