۱۲ پروژه در دل فاز سوم میدان امام علی (ع)  در دست اجراست

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) گفت: فاز سوم پروژه احیای میدان امام علی (ع) دارای ۱۲ پروژه است که ۱۱ پروژه آن از سوی شهرداری و یک پروژه دیگر آن نیز با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود.

به گزارش ایمنا، پروژه میدان امام علی (ع) با هدف احیا بافت تاریخی شهر در ۳ فاز طراحی شده که در سال های گذشته فاز یک و ۲ آن تکمیل شده و اکنون عملیات اجرایی فاز سوم این ابر پروژه در دست اجراست.

این طرح یکی از منحصر به فردترین پروژه های شهری است که با اجرای آن قلب شهر دگرگون می شود.

مهدی رضایی مدیر پروژه میدان امام علی (ع) در این باره اظهار کرد: در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای طرح احیای میدان امام علی (ع) در نظرگرفته شد.

وی با اشاره به اینکه احیا میدان امام علی (ع) بیش از ۳۲ هکتار و در ۳ فاز طراحی شد، افزود: عملیات اجرایی فاز اول و دوم این ابر پروژه تکمیل شده است.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با اشاره به اینکه در فاز دوم پروژه نیز پروژه های تجاری اطراف میدان به شماره های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ احداث شد، عنوان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم میدان امام علی (ع) در سال ۱۳۹۲ نیز به بهره برداری رسید.

رضایی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز سوم میدان امام علی (ع) از سال ۹۴ در دستور کار  است، ادامه داد: فاز سوم دارای ۱۲ پروژه است که ۱۱ پروژه آن از سوی شهرداری و یک پروژه دیگر آن نیز با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای این ابر پروژه ۲۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری و ۴۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هزینه می شود.

مدیر پروژه احیای میدان امام علی (ع) با بیان اینکه فاز سوم نیز شامل احداث میدان جلوخان مسجدجامع در ضلع شمالی میدان امام علی (ع) است، افزود: بدنه سازی ضلع شرقی میدان جلوخان در سال گذشته تکمیل شده و اکنون نیز ضلع غربی این پروژه نیاز به آزادسازی دارد که در دست اجراست و تاکنون نیز ۲۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان مهرماه تکمیل می شود.

رضایی اضافه کرد: عملیات اجرایی و آزادسازی ضلع جنوبی پروژه میدان امام علی (ع) نیز در دست اجراست و تاکنون نیز ۹۵ پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ضلع شمالی میدان جلوخان در ۳ فاز تعریف شده است، عنوان کرد: فاز اول ضلع شمالی میدان جلوخان پروژه ۱۳ Aدر سال ۹۵ به پایان رسید همچنین عملیات اجرایی  پروژه ۱۲A ضلع میانی شمالی پس از تکمیل عملیات آزادسازی آن در دست اجرا قرار گرفته می شود.  

رضایی با تاکید بر اینکه پروژه A۱۱  در ضلع شمال شرقی میدان جلوخان و الحاقیه  A۱۱ در دست انجام است، اظهار کرد: عملیا ت اجرایی پروژه A۱۱تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته و با اعتبار ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در تا پایان ماه جاری به پایان می رسد همچنین عملیات اجرایی الحاقیه ۱۱Aتاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته و با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با بیان اینکه موزه میدان امام علی (ع) از دیگر پروژه های فاز سوم این ابر پروژه است، گفت: عملیات سفت کاری میدان امام علی (ع) نیز  در سال گذشته تکمیل شده و در ابتدای سالجاری نیز عملیات نازک کاری آن در ۲ قسمت مرمت و نوسازی آغاز شد که اکنون نیز نازک کاری آن ۴۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سالجاری به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به منظور رفاه بیشتر شهروندان و جبران کمبود پارکینگ های میدان امام علی (ع) احداث پارکینگ های کمرزرین، ولیعصر و قیصریه را در دستور کار قرار داد، افزود: عملیات اجرایی پروژه پارکینگ  – تجاری کمرزرین از سال گذشته آغاز شده و پارکینگ آن نیز تا پایان سالجاری تکمیل می شود.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع)‌ با اشاره به اینکه آزادسازی پارکینگ ولیعصر در سال گذشته به پایان رسیده است، ادامه داد: اکنون نیز عملیات اجرایی پارکینگ ولیعصر در دست طراحی است.

کد خبر 317713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.