اگه می‌تونی قفلو بشکن

در روز آسودگی خاطر ایران بابت حضور در جام جهانی، کره جنوبی برای رسیدن به روسیه باید طلسم بیش از ۱۰۰۰ دقیقه گل نخوردن میهمانش در مسابقات رسمی را بشکند.

به گزارش ایمنا، تیم ملی از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه فردا در یک شرایط استثنایی در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف یکی از رقبای اصلی و دیرینه آسیایی خود می‌رود. این دیدار به این دلیل ویژه است که برای طرف ایرانی جنبه‌ای کاملاً تشریفاتی دارد اما از دید میزبان کره‌ای یک مسابقه مرگ و زندگی محسوب می‌شود.

تیم ملی ۸۰ روز پیش از این مسابقه و در پی پیروزی خانگی برابر ازبکستان صعودش به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را قطعی کرد. یک روز پس از آنکه یوزهای ایرانی بلیط مسکوی خود را رزرو کردند کره جنوبی به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آنها در گروه A قافیه را به قطر واگذار کرد تا هم صعود خودش را با اما و اگر مواجه کند و هم با از دست دادن همه امتیازات آن دیدار صدرنشینی ایران را ۲ هفته مانده به پایان این دور از رقابت‌ها به صورت صددرصد تضمین نماید.

برخلاف ایران که جایش در روسیه از هم‌اکنون محفوظ است کره جنوبی برای حضور در جام جهانی سخت نیازمند امتیازات این دیدار است. مشکل بزرگ کره‌ای‌ها اما آن است که میهمان ایرانی‌شان در هشت مسابقه‌ای که در این گروه پشت سر گذاشته حتی یک گل هم دریافت نکرده است. البته رکورد بسته ماندن سنگر تیم ملی طولانی‌تر از این حرف هاست. به عبارت دقیق‌تر، آخرین باری که دروازه ایران باز شده است به دقیقه ۶۲ دیدار با ترکمنستان از دور دوم انتخابی جام جهانی برمی‌گردد. پس از آن شاگردان کارلوس کی‌روش در مجموع ۱۱ مسابقه‌ای که از مراحل دوم و سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا برگزار کردند هیچ گلی دریافت نکردند تا رکورد تیم ملی از این نظر به ۱۰۱۸ دقیقه برسد.

این فقط رکورد بیش از ۱۰۰۰ دقیقه‌ای گل نخوردن ایران در مسابقات رسمی نیست که گشودن دروازه تیم ملی را به چالشی دشوار و ترسناک برای کره‌ای‌ها بدل کرده بلکه گلزنی به ایران به یک دلیل اختصاصی‌تر هم برای میزبان به مأموریتی غیرممکن شبیه شده و آن اینکه کره جنوبی در چهار دیدار اخیر خود برابر ایران با نتایج مشابه یک بر صفر باخته است. کره‌ای‌ها که آخرین بار در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا دروازه ایران را باز کرده‌اند پس از گلی که در وقت‌های اضافه آن مسابقه به تیم ملی زدند دیگر هرگز موفق به گلزنی به حریف دیرینه خود نشدند تا به طلسمی حدوداً هفتساله گرفتار آیند.

کره جنوبی برای رسیدن به جام جهانی چاره‌ای ندارد تا دروازه حریفی را باز کند که نه فقط در ۱۱ مسابقه رسمی اخیر خود گل نخورده که نزدیک ۸۰ ماه است که دروازه‌اش را به روی رقیب کره‌ای بسته نگه داشته است.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

کره جنوبی: سئونگ گیو کیم، هیون سو جانگ، مین هیوک کیم، چول سون چویی، جین سو کیم، میونگ جین کو، وو یونگ جانگ، کوک یونگ هان، هی چان هوآنگ، هیونگ مین سون و دونگ وُن جی

ایران: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌الهی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و رضا قوچان‌نژاد

کد خبر 317353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.