تلخی حمایت مسئولان از  سیرک حامی حیوانات

ضربه شلاق بر پیکر بی‌جانش می‌خورد، رمق نداشت عربده بکشد، از طلوع صبح نه پاره‌ای گوشت خورده و نه لبانش را به آبی آغشته کرده بود، قرار بود از حلقه آتشی که حرارت شعله‌های موهای تنش را می‌سوزاند، عبور کند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، ضربه شلاق بر پیکر بی‌جانش می‌خورد، رمق نداشت عربده بکشد، از طلوع صبح نه پاره‌ای گوشت خورده و نه لبانش را به آبی آغشته کرده بود، قرار بود از حلقه آتشی که حرارت شعله‌های موهای تنش را می‌سوزاند، عبور کند. مربی‌اش همچون جلادان شلاق به دست به پیکر زخمی و کوفته‌اش می‌کوبید و آموزشش می‌داد.

زبان‌ بستهٔ زنجیر شده‌ای که از وحشت تنبیه شدن، یاد گرفته بود روی دو پا بایستد و تعظیم کند و بعد مچاله، کتک‌ خورده، تشنه و گرسنه با زخم‌های عفونی‌ شده، مثل یک‌ مشت عروسک پارچه‌ای بی‌جان، توی قفس تنگ و کوچک روی همنوعانش تلنبار شده از درد به خود بپیچد تا به قیمت ناچیز با شیرین‌کاری‌هایش لبخندی بر لب مخاطبان بیاورد.

وقتی اولین سیرک کلاسیک بدون حیوان کشور در اصفهان آغاز به کار کرد

اولین سیرک کلاسیک بدون حیوان کشور با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری اصفهان میهمان شهر گنبدهای فیروزه‌ای است و از پنج‌شنبه در باغ فردوس کار خود را آغاز می‌کند اما بنیان‌گذار اولین سیرک بدون حیوان در کشور از عدم حمایت مسئولان گله دارد.

بهداد سلطانیان باوجود مشقت‌هایی فراوانی که برای راه‌اندازی این سیرک به جان خریده در جمع خبرنگاران اظهار می‌کند: خوشبختانه تلاش‌های ما در این زمینه بی‌نتیجه نبود و در حال حاضر هیچ کجای ایران سیرک با حیوان وجود ندارد اما انتقاد من به مسئولان این است که با توجه به فتوای مراجع تقلید که حیوان آزاری را در سیرک‌ها حرام دانسته‌اند، چرا هیچ حمایتی از این حرکت فرهنگی انجام نمی شود؟

شرطی شدن به قیمت مرگ

وی هدف از راه‌اندازی این سیرک را در وهله اول حمایت از حقوق حیوانات و در وهله دوم حمایت از هنرمندان ایرانی دانست و افزود: زمانی که حیوانی به دنیا می‌آید آن را 40 روز در قفس تاریک می‌گذارند تا شرطی شود تا فرمان‌ها را اجرا کند، در صورت انجام فرمان‌ها به او غذا می‌دهند و در غیر این صورت بازهم باید گرسنگی را تحمل کند، در سیرک‌های مختلف با بریدن دندان شیرها و پاشیدن اسپری فلفل به چشم‌های خرس‌ها و گرسنه نگه‌داشتن حیوانات به آن‌ها آموزش داده و منفورترین رفتار را با آن‌ها می‌کنند از سوی دیگر حقوقی که مربیان حیوانات می‌گیرند چندین برابر حقوق هنرمندانی بود که جان خود را به خطر می‌اندازند.

کارگران سیرک‌های خارجی حق هنرمندان را می‌خورند

سلطانیان که تاکنون در شهرهای زیادی برنامه اجرا کرده و از کارگران سیرک‌های خارجی ناراضی است و می‌گوید: متأسفانه سیرک‌های ایرانی به‌ تازگی به آوردن کارگران سیرک‌های خارجی به‌عنوان هنرمند روی آورده‌اند، در راستای حمایت از هنرمندان ایرانی هدف بعدی من در آینده نزدیک دنبال کردن ممنوعیت استفاده از کارگران خارجی سیرک‌هاست و تمام تلاشم را در جهت زنده نگه‌داشتن حقوق هنرمندان واقعی وطنم می‌کنم.

استعدادهای کشف‌شده و رکوردهای ثبت‌شده در گنیس

وی مدرن‌ترین برنامه‌های سیرکی دنیا نظیر شعبده‌بازی، ژانگولر، رویای پرواز، قرقره مرگ و برنامه کرویل که برای اولین بار در کشور اجرا کرد، از سوی دیگر اجرای برنامه مرد لاستیکی که در دنیا رکوددار است از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این سیرک است. بخش بسیار جذاب برنامه اجرای برنامه ژانگولر با سه اره‌ برقی روشن بود که برای اولین بار در دنیا در خمینی‌شهر اجرا شد و هنرمند اجراکننده این برنامه با ثبت رکورد 23 ثانیه در اجرای این برنامه رکورددار گینس است.

سلطانیان در ادامه از توزیع بلیت رایگان در محله‌های کم‌بضاعت شهر و همچنین اجرای برنامه در موسسه خیریه قمر بنی‌هاشم برای بیماران خاص و سرطانی خبر داد و گفت: با نیت قلبی خودم دو شب برنامه با 70 سانس اضافه‌تر از درخواست مدیر موسسه برای بیماران خاص و سرطانی برنامه اجرا کردم و از خداوند خواستارم در ادامه این مسیر مرا یاری کند.

گفتنی است کارناوال دوچرخه‌سواری به‌ منظور معرفی سیرک و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری با شعار حفظ محیط زیست روز چهارشنبه در سطح خیابان‌های شهر انجام می‌شود.

کد خبر 317316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.