آمریکایی‌هاظالمانه تحریم‌ها را تشدید کرده‌اند/ برجام نقض شده است

یک نماینده مجلس با انتقاد از نحوه ارائه گزارش ۶ ماهه دوم اجرای برجام گفت: آمریکایی‌ها ظالمانه تحریم‌ها را تشدید کرده‌اند و ما نیز باید اقدام متناسب انجام دهیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره روند شش ماهه اجرای برجام، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر با ارائه تذکر و اخطار قانون اساسی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری شروطی را برای اجرای برجام تعیین کرده بودند و گزارش امروز کمیسیون امنیت ملی نیز باید گزارش اقدامات متناسب انجام شده در مقابل نقض برجام می‌بود که ما ندیدیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شروط مقام معظم رهبری، بند دوم فرمان ایشان بود که بر اساس آن، در سراسر دوره هشت ساله وضع هر گونه تحریم در هر سطحی و به هر بهانه‌ای از جمله حقوق بشر و تروریسم، نقض برجام محسوب می‌شود و دولت موظف است طبق بند سه مصوبه مجلس، برجام را متوقف کند؛ یعنی آنچه را که متوقف کرده بودیم، برگشت داده شود.

حاجی‌دلیگانی گفت: آمریکایی‌ها ظالمانه تحریم‌ها را تشدید کردند و برجام نیز نقض شده است و ما نیز باید اقدامات متناسب انجام دهیم.

در این هنگام، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس با قطع کردن تریبون نماینده تذکردهنده گفت: گزارشی که ارائه شد، گزارش روند اجرا بوده و چه ربطی دارد به این حرف‌ها!؟ رهبری تیمی را برای نظارت بر اجرای برجام تعیین کردند که این تیم هر تصمیمی بگیرد، ما نیز اطاعت می‌کنیم.

کد خبر 317246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.