"خاک،سلامتی و زندگی" شعار هوشمندانه پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: شعار "خاک،سلامتی و زندگی" هوشمندانه ترین شعار پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران است که با توجه به میزان اهمیت خاک در چرخه زندگی بشر انتخاب شده و برگزاری این کنگره ها و میزگرد های علمی عامل ایجاد هم افزایی در این حوزه می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمود مدرس هاشمی در پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران با اشاره به همزمان شدن چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی با میزبانی کنگره علوم خاک ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: از زمان آغاز به کار این دانشگاه یعنی از سال ۵۶ تا کنون مهم ترین دستاوردی که می توان به آن اشاره کرد، دانش آموختگانی است که در عرصه های مختلف صنعتی سرآمد هستند و دانشگاه صنعتی طی این ۴۰ سال علاوه بر آموزش نیروی انسانی به پیشبرد علم در قالب های مختلف نیز پرداخته است.

وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن مشکلات کشور ۲هزارو ۱۰۰ طرح صنعتی را در کشور اجرا کردیم که اکثر آنها بسیاری از معضلات کشور و استان را حل کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان بین المللی و شاخص بودن و قرار گیری مرکزیت علمی دانشگاه در سطح جهانی، پرداختن به موضوع خلاقیت و نوآوری و نقش دانشگاه در منطقه و کشور را ۳ هدف عمده در نظر گرفته شده برای چشم انداز این دانشگاه برشمرد.

مدرس هاشمی با اشاره به اینکه مسئله خاک نه تنها معضل کشور ما است بلکه در تمام دنیا به خاک اهمیت ویژه ای داده می شود، گفت: خاک یک بستر حساس و اساسی برای بشریت است و هرگونه آلودگی در خاک می تواند زنجیره غذایی انسان را با مشکلات جدی روبرو کند.

وی با بیان اینکه این موضوع در کشور ما حیاتی تر است گفت: درصد کمی از اراضی کشور ما قابل کشت و ذرع است و با توجه به اینکه در یک منطقه خشک و نیمه خشکی واقع شده ایم، طبیعی است حفظ این بستر مهم حیات برای کشور ما از اولویت های ویژه کشور قرارگیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان یادآرو شد: یکی از فعالیت هایی که می تواند هم افزایی لازم را ایجاد کند برگزاری کنگره ها و میز گردهای علمی است و دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام آمادگی در همکاری در حوزه خاک، امید است  فعالیت های گسترده ای را به ثمر برسانیم و به همین خاطر شعار "خاک، سلامتی و زندگی" بسیار هوشمندانه انتخاب شده است.

کد خبر 317131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.