اتحاد و همدلی رمز توسعه شهری

لنجان_سرپرست شهرداری فولادشهر گفت:همدلی و هماهنگی باید مورد توجه پرسنل و مدیریت شهرداری در دوران فعلی قرار گیرد چراکه نشاط و آرامش شهروندان در گرو حفظ فضاهای کنونی و گسترش ان است.

حسین ایزدی در نشست با معاونین و مدیران سازمان های شهرداری فولادشهر با اشاره به تنوع خدمات ارائه شده از سوی شهرداری ها، اظهار کرد: کارکنان مجموعه شهرداری با توجه به حجم بالای خدمات ارائه شده از سوی این مجموعه؛ معمولا بیش از کارکنان سایر ادارات و نهادها در تکاپو هستند و البته در کمال گمنامی فعالیت می کنند.

وی مدیران شهرداری را به پاک دستی، تلاش مضاعف و حرکت بر محور برنامه فراخواند و افزود: نیروی انسانی متعهد و دلسوز را بزرگترین سرمایه مجموعه شهرداری به شمار می آیند که و خدمات گسترده ارائه شده از سوی مجموعه شهرداری فولادشهر نیز به دست همین نیروهای توانمند، متعهد و پاک دست صورت می گیرد لذا باید به این مهم توجه داشت که تکریم مردم نه تنها در شعار بلکه باید در عمل در سازمان شهرداری تبریز تحقق عینی پیدا کند.

سرپرست شهرداری فولادشهر تصریح کرد: همدلی و هماهنگی باید مورد توجه پرسنل و مدیریت شهرداری در دوران فعلی قرار گیرد چراکه نشاط و آرامش شهروندان در گرو حفظ فضاهای کنونی و گسترش ان است لذاباید گفت خوشبختانه پرسنل شهرداری فولادشهر همه همدل و همراه هستند و زمینه و بستر لازم برای توسعه ی متوازن و سریع شهر و ارائه خدمات بهتر به شهروندان فراهم است.

وی ادامه داد: ما باید انسان‌محور حرکت کنیم، آگاهی‌بخشی کنیم و مردم را با حقوق خودشان آشنا کنیم چراکه اگر شهروندان با حقوق و وظایف‌شان آشنا شوند، به ما اعتماد می‌کنند و بزرگترین سرمایه اجتماعی، اعتماد است.

ایزدی اضافه کرد: اگر مردم در امور مشارکت داشته باشند، قطعاً شهر نیز پیشرفت خواهد کرد و اگر شهری پیشرفت نمی‌کند، مردم از عرصه تصمیم‌گیری خارج شده‌اند.

وی عنوان کرد:باید توجه داشت برنامه ریزی از نظر مدت اجرا به سه دسته برنامه ریزی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت تقسیم می شود که در برنامه ریزی بلند مدت علت نیاز به آن معمولاً ایجاد یک چارچوب کلی و آینده نگرانه است و در برنامه میان مدت ارزیابی راههای رسیدن به هدف ها است و در برنامه کوتاه مدت اجرای برنامه ها در رابطه با واقعیات قابلیت اجرای بیشتر و بهتری دارند.

سرپرست شهرداری فولادشهر بیان کرد: در برنامه ریزی شهری باید تمام جوانب امور و کارکردها و مسائل مختلف از جهات گوناگون فرهنگی، اجتماعی، زیست شهری، عمرانی، گردشگری، اقتصادی و انسانی آن را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد تا بتوان با برنامه ریزی صحیح و ایجاد روابط منطقی بین آنها قسمتی از نارسایی ها و نیازهای محلی را برطرفکرد که در این زمینه می توان از نظرات شهروندان و با کمک رابطین شورا به عنوان مهمترین عامل مطلع در محلات مختلف شهری و نیازهای آن محله مهمترین و عادلانه ترین برنامه ریزی را برای شهر داشت.

وی خاطرنشان کرد: داشتن برنامه علاوه بر صرفه جویی در وقت از پراکندگی اهداف جلوگیری کرده و مجموعه ای از اهداف مورد قبول در جامعه را به ما نشان می دهد لذا در حال حاضر نیز با توجه به وجود جمعیت رو به افزایش و استفاده از منابع طبیعی و بکارگیری امکانات اقتصادی فیزیکی و اجتماعی به منظور رفاه و ارتقا سطح زندگی شهروندان نیاز به برنامه ریزی از جمله ضرورت هایی است که می توان به وسیله آن در دستیابی به هدف ها و موقعیت های مطلوب نائل آمد.

ایزدی اذعان کرد: برنامه ریزی برای درآمدهای پایدار برای شهرداری ضروری است تا به افزایش عوارض متکی نباشیم بلکه از راههای دیگر همانند سرمایه گذاری، مدیریت پسماند و... و. برنامه ریزی مناسب درآمدهای پایداری را ایجاد کرده و روز به روز بر زیبایی های این شهر و خدمات بهتر به شهروندان عزیز بشتابیم.

وی متذکر شد: با برنامه ریزی صحیح می توان خلأهایی که در فولادشهر وجود دارد را پر کرد از این رو برای بهبود و بازدهی بهتر برنامه ریزی مخارج شهری می توان به جای افزایش نامعقول تعرفه عوارض و وارد آوردن فشار مالی به شهروندان در شرایط فعلی که اکثر خانواده ها با بحران مالی مواجه هستند، از بهبود نظام بودجه بندی که یکی از شاخصه های مهم است، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت مخارج، به کارگیری طرح های ارتقای بهره وری و استفاده از مشارکت مردم  استفاده کرد.

سرپرست شهرداری فولادشهر در پایان گفت: در طول دوره ای که تا انتخاب و معارفه شهردار فولادشهر زمان داریم در حد توان باید تلاش کنیم تا رفاه و احقاق حقوق کلیه کارکنان مجموعه شهرداری و همچنین شهروندان به خوبی محقق شود و شاهد افزایش رضایتمندی آنها باشیم.

کد خبر 317028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.