رشد ۱۷ درصدی صادرات استان/واردات بیش از ۱۸۰ میلیون دلاری کالا به گمرک اصفهان

طی پنج ماهه نخست امسال ۶۱۸ میلیون و ۶۳ هزار دلار از استان اصفهان به مقصد ۸۷ کشور جهان صادر شده است همچنین در این مدت ۱۸۰ میلیون و ۳۳۵ هزار دلار کالا وارد گمرکات اصفهان شده است.

به گزارش ایمنا، مدیر کل گمرک اصفهان در ۵ ماهه نخست امسال از استان اصفهان، ۵۸۲ قلم کالا به ارزش یک میلیون و ۷۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۱۸ میلیون و ۶۳  هزار دلار به مقصد ۸۷ کشور جهان صادر شده است، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۱۷  درصد افزایش  داشته است.

اسداله احمدی ونهری عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۶۸ میلیون دلار، آهن آلات و فولاد ۱۵۹ میلیون دلار، فرش ۵۸ میلیون دلار برشمرد و افزود: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۱۷۰ میلیون دلار و با سهم ۲۸ درصد، امارات متحده عربی با ۱۰۴ میلیون دلار و با سهم ۱۷ درصد، افغانستان با ۹۸ میلیون دلار و با سهم ۱۶ درصد، پاکستان با ۴۸ میلیون دلار و با سهم ۸ درصد و چین با ۲۸ میلیون دلار با سهم ۵ درصد از کل صادرات استان است.

وی بیان داشت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک، صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی و از طریق سامانه جامع امور گمرکی بدون نیاز به مراجعه حضوری  انجام می گیرد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در ادامه گفت: تا پایان مرداد ماه ۳۸ هزار و ۶۸۶ تن کالا به ارزش ۱۸۰ میلیون و ۳۳۵ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۶ درصد و از حیث ارزش ۵۰ درصدافزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از  سامانه پنجره فرامرزی شاهد افزایش ۵۹ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم.

احمدی ونهری بیان داشت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، درپنج ماهه اول سال ۹۶، بالغ بر ۸۷۴ میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

وی پیرامون مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان در ۵ ماهه ۱۳۹۶ گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۲۹ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۶ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۱۴ درصد و پنبه ۳  درصد  سهم وارداتی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک اصفهان اظهار داشت: عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۴ درصد، کره جنوبی با ۱۶ درصد، آلمان با ۱۱ درصد، ایتالیا با ۱۰ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی، در این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۱۹۸ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داشته است.

احمدی ونهری بیان داشت: در این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان، ۴۸۸ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۲۲۶ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال رسیدگی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۷ درصد افزایش و حیث ارزش ۲۵ درصد رشد داشته است.

کد خبر 316959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.