زرگرپور: روستا مصداق درستِ اقتصاد مقاومتی و روستایی تولیدگر خلاق و کارآفرین است

استاندار اصفهان گفت: روستا مصداق درستِ اقتصاد مقاومتی و روستایی تولیدگر خلاق و کارآفرین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول زرگرپور پنجشنبه شب در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا (جام ریاست جمهوری) در ورزشگاه ملت شاهین‌شهر اظهار کرد: اصفهان سابقه ۱۰ هزار ساله دارد و در بیش از چهار دوره پایتخت ایران بوده است و امروز هم پایتخت است؛ البته نه پایتخت سیاسی و اقتصادی بلکه پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی.

وی با اشاره به میزبانی شاهین‌شهر از نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا ادامه داد: روستا یعنی کشاورزی، تولید و صنایع دستی و روستا مصداق درست اقتصاد مقاومتی است. روستایی یعنی فطرت پاک، دین باوری، ولایت مداری، شهیدپروری، تلاش و کوشش و روستایی تولیدگر خلاق و کارآفرین است. توسعه و عمران روستا نیز، شعار ارزشی انقلاب، تأکید امام راحل (ره) و توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

استاندار اصفهان افزود: روستاییان در طول قرن‌ها خرده فرهنگ‌های ملی و ماندگار خود را حفظ کرده‌اند و ورزش‌های سنتی و معنادار خود را میراث داشته‌اند و امروز با همت و ابتکار معاونت توسعه روستایی کشور شاهد نمایش این خرده‌ فرهنگ‌های غنی و ورزش‌های بومی زیبا هستیم. باید از این معاونت تشکر کرد که در کنار توسعه اقتصادی روستاها، توسعه فرهنگی را فراموش نکرده‌ است.

کد خبر 316690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.