سیره شهیدان رجایی وباهنر چراغ راه/شهیدان رجایی وباهنر دو الگوی عملی و پرجاذبه برای مسئولان

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: سیره زندگی شهیدان رجایی و باهنر الگوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در  آیین تجدید میثاق با آرمان های شهدا ضمن گرامیداشت هفته دولت، این هفته را فرصتی ارزنده برای بیان خدمات دولت دانست و اظهار کرد: فته دولت فرصت مناسبی برای نشان دادن خدمات دولت و رابطه دولت و ملت به شمار می‌آید، چراکه شهیدان رجایی و باهنر با جان و دل در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام برداشتن و دولتمردان ما با الگوبرداری از این عزیزان به دنبال ایجاد رفاه و نشاط در جامعه برخاسته‌اند.

وی افزود: در دنیای متلاطم امروز، نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک جزیره امن در خاورمیانه بر تارک نظام بین‌المللی در ابعاد مختلف به خوبی می‌درخشد؛ چرا که آرامش حاکم در ایران اسلامی ریشه در فرهنگ، باورهای اعتقادی، مذهبی و آموزه‌های دینی ما مسلمانان دارند.
فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید زیر چتر ولایت ارتباط تنگاتنگی با همه مردم و گروه‌ها و احزاب مختلف دارد، چرا که مدار حرکت دولت یازدهم و دوازدهم بر تعقل و انجام کار کارشناسی و فنی قرار گرفته که این امر خود باعث ایجاد نشاط و شادابی در جامعه شده است.


سجاد اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مترقی همیشه به دنبال پاسخگویی به نیازهای مردم کشور بوده و در این میان دولت با سرلوحه قرار دادن منویات معظم‌له در تمام عرصه‌ها گام برداشته چرا که دولت به دنبال آن است تا به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت‌گزاری شود.

وی ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره تلاش شده تا به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت‌گزاری شود و دولت تدبیر و امید نیز تمام سعی خود را به کار گرفته تا تمهیداتی جهت امنیت، آسایش و آرامش کامل زندگی مردم فراهم شود لذا باید گفت همدلی و وحدت در سایه تلاش مضاعف می تواند در پیشبرد امور جامعه اسلامی نقش محوری ایفا کند.

فرماندار شهرستان لنجان با تبیین چالش های ملی و بین المللی کشور در زمینه های گوناگون بیان کرد : پیش از شروع به کار دولت یازدهم کشور با مشکلات فراوانی نظیر تورم دو رقمی، کاهش رشد اقتصادی، تحریم های ظالمانه و صدور قطع نامه ها علیه کشور در شورای امنیت سازمان ملل و ... دشمن به نوعی به دنبال ایجاد روحیه یاس و ناامیدی و همچنین انزوا طلبی ایران اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط دولت تدبیر و امید با شعار نجات اقتصادی، تعامل سازنده و عزتمند توام با مصلحت و تعامل با دنیای بیرونی، احیای اخلاق مداری در جامعه و توجه به خرد جمعی توسط مردم انتخاب گردید و با بهره گیری از رهنمودهای اساسی و روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مدنظر قرار دادن مبحث اقتصاد مقاومتی در راستای برطرف نمودن موانع در دو بخش ملی و بین المللی برنامه ریزی کرد.

سجاد توضیح داد: یکی از شعارهای محوری دولت تدبیر و امید توجه ویژه به بحث سلامت در کشور بوده است و امروز اجرای طرح تحول سلامت در کشور موفقیت‌آمیز بود و خوشبختانه اجرای این طرح آثار و برکات مثبتی به دنبال داشته و گام بلند و مثبتی برای افزایش رضایتمندی مردم و بهبود کیفیت خدمات بهداشتی درمانی برداشته شده است.
وی با اشاره به اینکه از زمان شروع طرح تحول سلامت تاکنون پرداخت هزینه‌های درمانی، تجهیزاتی و دارویی از دوش مردم برداشته شده است، گفت: طی مدت گذشته با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان شهرستان لنجان تجهیزات بیمارستان شهدای لنجان به‌روزرسانی شده و که این خود رضایتمندی مردم شهرستان لنجان را به همراه داشته است.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: باید به این نکته توجه داشت که شهرستان لنجان در زمینه بهداشت و درمان پیشرفت خوبی داشته است که این مهم با تلاش فراوان و اجرای طرح تحول سلامت محقق شده است.


فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید در خدمت‌رسانی به مردم نگاهی عدالت‌محور است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره تلاش شده تا به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت‌گزاری شود از این رو طرح تحول سلامت در خلوت سیاسی آغاز شد و این امر سبب شده است امروز شاهد نشاط، شادابی و رضایتمندی مردم در کشور و شهرستان لنجان باشیم.

وی ادامه داد: در گذشته بیمار پس از مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با پرداخت هزینه‌های بسیار سنگینی مواجه می‌شدند چرا که پرداخت ۸۰ درصد هزینه‌ها به عهده افراد بود اما امروز با اجرایی شدن طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم به شدت کاهش یافته و مردم در شهرها تنها هفت درصد هزینه‌ها و در روستاها نیز سه درصد از هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند.

سجاد اضافه کرد: چاره‌اندیشی و نگاه کارشناسانه، گذری آرام را به سوی توسعه پایدار رقم می‌زند و محرومیت‌ها را از میان بر می‌دارد از این رو مسئولان شهرستان لنجان با در نظر گرفتن اهداف نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و تدابیر دولت تدبیر و امید به دنبال گسترش طرح تحول سلامت در سطح شهرستان لنجان هستند تا به‌دنبال اجرای صحیح این طرح ارتقاء سطح رضایتمندی، پویایی و نشاط در سطح این شهرستان نیز افزایش یابد.

وی اذعان کرد : کاهش نرخ تورم، طرح تحول نظام سلامت، موفقیت تیم دیپلماسی جهت اجرایی کردن برجام که سند پیروزی و افتخار دولت محسوب می شود و مزایایی نظیر امکان تبادل پولی و کاهش هزینه های سربار تولید از طریق ال سی، فاینانس، سوئیفت و تعامل با بانک ها، فراهم شدن امکان ورورد تکنولوژی، قطعات و تجهیزات جهت استفاده در واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی، افزایش صادرات، توسعه حمل و نقل و ... از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در دو بعد ملی و بین المللی به شمار می رود.

سجاد متذکر شد: باید توجه داشت هفته دولت فرصت مناسبی برای تعمیق رابطه دولت و ملت به شمار می‌آید و باید با تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های هفته دولت گام برداریم.

فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: رفع نیازهای ضروری مردم در کنار کار و تلاش برای آسایش جامعه بسیار لذت‌بخش است، بنابراین باید به نقش فعال و اثربخش مردم توجه ویژه‌ای داشت و بر همین اساس اجرای طرح‌های اولویت‌دار و اساسی مردم، در رأس برنامه‌های کاری این شهرستان قرار دارد.

وی یادآور شد: وفاق، همدلی و همگرایی را از جمله مهمترین شاخصه های حاکم بر شهرستان در این مدت چهار سال بوده است و باید گفت شهرستان لنجان دارای دو بخش، ۹ شهر، قرار گیری ۶۰ کیلومتر از مسیر زاینده رود، واقع شدن صنعت ملی ذوب آهن، حضور قومیت های مختلف و برخوردار بودن از اماکن گردشگری از شهرستان لنجان به واقع یک ایران کوچک ساخته است که ساکنین آن با بهره گیری از وحدت در محیطی امن به نقش آفرینی در عرصه استانی، ملی و جهانی پرداخته اند.

سجاد تصریح کرد: همه ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بر اساس اولویت‌بندی، مدیریت راهبردی و برنامه مدون، مشکلات مردم را برطرف کنیم بنابراین باید با همدلی تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا بتوانیم سخن مقام معظم رهبری مبنی بر آن را در شهرستان لنجان محقق کنیم.

وی افزود: باید با تلاش روز افزون و تأمین نیازهای زیرساختی توسعه، زمینه استفاده هر چه بیشتر از فرصت‌های به وجود آمده را فراهم کنیم و با بر بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان به منظور ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان لنجان گام‌های موثری را برداریم.

فرماندار شهرستان لنجان اضافه کرد: مردم ما در طول دوران انقلاب حامی اصلی نظام و رهبری بوده‌اند و در این مسیر دستاوردهای والایی را به دست آورده‌اند که اگر حضور آن‌ها در تمامی صحنه‌های انقلاب نبود این ارزش‌ها تداوم نداشت بر همین اساس دولت تدبیر و امید در راستای تکریم و ایجاد نشاط و شادابی در سطح جامعه و برای عموم مردم گام برداشته است.

سجاد در پایان گفت: خدمت به این مردم با این همه ایثار و ایستادگی، عبادت و افتخار بزرگی است که نصیب مسئولان شده و باید در این راستا ثابت قدم باشند.

کد خبر 316675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.