در دسترس بودن قلیان و تنباکو مخالف اصول مبارزه با مواد مخدر است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: تلاشهای زیادی برای مبارزه با اعتیاد، توزیع و سوء مصرف مواد مخدر در جامعه می‌شود اما در دسترس بودن قلیان و تنباکو با اصول آن مخالف است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، عنوان کرد: تاکنون تلاش‌های زیادی در بخش های مقابله و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر انجام شده است که ثمره آن در بخش های مختلف قابل مشاهده است.

وی با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در ترویج اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: این اقدام هم زمینه استفاده از ظرفیت های همه گروه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند و هم باعث افزایش دانش و آگاهی عمومی درباره مخاطرات اینگونه مواد می‌شود.

فرماندار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تأسیس نخستن مرکز پژوهشی اعتیاد استان اصفهان در این شهرستان، بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که از انجام اقدامات غیر ضروری و غیر کارشناسی در حوزه مبارزه با مواد مخدر پیشگری می‌کند، استفاده از یافته‌های علمی و نظرات اساتید دانشگاهی در این زمینه است.

گلابی تصریح کرد: در شهرستان شهرضا مراکز علمی و دانشگاهی زیادی وجود دارد که همواره بر ضرورت استفاده از رأی و طرح آنها در مسائل مختلف تأکید شده که حوزه آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین آنها است.

وی اظهار کرد: اعتیاد یک آسیب اجتماعی است که مجموعه‌ای از عوامل در همه مناطق باید برای مقابله با آن متحد شوند به همین منظور تقویت مبادی ورودی و خروجی برای جلوگیری از ترانزیت این مواد، ارتقاء سطح استانداردهای کمپ‌ها و مراکز نگهداری معتادان و نیز بهبود مؤلفه‌های بهداشتی در این زمینه از جمله مهمترین مواردی است که باید همواره در دستور کار مسئولان باشد.

فرماندار شهرضا اذعان کرد: تلاش

های زیادی برای مبارزه با اعتیاد، توزیع و سوء مصرف مواد مخدر در جامعه می‌شود اما در دسترس بودن قلیان و تنباکو با اصول آن مخالف است.

گلابی همچنین بر ضرورت تغییر رویکردهای مقابله با عرضه، تولید و مصرف مواد مخدر تأکید کرد و افزود: امروزه با تسهیل ساخت مواد مخدر صنعتی در آزمایشگاه‌های زیرزمین و نیز ورود انواع جدیدی از این مواد در بازار مصرف، باید راهکارهای مقابله‌ای نیز روزآمد شود.

کد خبر 316291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.