دوره های آموزشی کوتاه مدت ماهانه برای عموم شهروندان برگزار می شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت این سازمان هرماه ویژه عموم شهروندان اصفهانی خبر داد.

آتشپاد بهزاد بزرگزاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از علل بروز حوادث در شهر عدم آگاهی شهروندان برای جلوگیری از حوادث است که در همین راستا کلاس های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای عموم شهروندان در حال برگزاری است.
وی افزود: کلاس های آتش نشان داوطلب هر ماه ۲ تا ۳ دوره در ایستگاه های ۷ و ۳ این سازمان برای سنین ۱۵ سال به بالا برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: این سازمان از سنین مهدکودک تا دانشگاه دوره های آموزشی را به صورت رایگان برپا می کند و برای دبیرستان ها و دانشگاهها اعزام کارشناس آموزشی سازمان و تشکیل کلاس های تئوری و عملی را در دستور کار قرار داده است.

بزرگزاد گفت: کارشناسان واحد آموزش سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اصفهان، از گویندگان حرفه ای هستند که به خوبی مفاهیم آتش نشانی را منتقل می کنند.

وی در خصوص مباحث مطرح در این دوره ها اظهارکرد: تئوری مباحث حریق، مبانی و تکنولوژی حریق، رفتار شناسی حریق، آشنایی با طرز کار خاموش کننده های دستی، مدیریت بحران، شناخت گازها، کمک های اولیه و سایر موارد مفید و کاربردی برای خانواده ها از عناوین آموزشی در این دوره هاست.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از آنجایی که خطای انسانی یکی از مهمترین علل بروز حوادث است، از خانواده ها می خواهیم که در این دوره ها که بصورت رایگان برگزار می شود، شرکت کنند زیرا بسیاری از حوادث بزرگ، در صورت رعایت برخی مسائل جزیی قابل پیشگیری است و می توان از بروز یک فاجعه، جلوگیری به عمل آورد.
وی با بیان اینکه شهروندانی که علاقه مند به شرکت در این دوره هستند می توانند با مراجعه به ستاد مرکزی، سایت سازمان و ستاد مرکزی نسبت به ثبت نام اقدام کنند، اضافه کرد: علاقمندان در صورت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۳۲۶۴۷۶۲۰- واحد آموزش آتش نشانی اصفهان تماس حاصل کرده و یا با مراجعه حضوری در ساعات اداری به ستاد مرکزی آتش نشان واقع در میدان بزرگمهر اقدام به ثبت نام کنند.

کد خبر 316278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.