ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سال جاری/ تمرکز روی مشاغل خُرد خانگی

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی گفت: در سال جاری ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد به وجود آمده و بیشترین تمرکز این نهاد بر رونق مشاغل خُرد خانگی است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، جشن خودکفایی ۳هزارو ۴۸۳ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی، معاون خودکفایی کمیته امداد، مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

سید امیر منصور برقعی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی در این جشن با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد ایجاد اشتغال و کارمحوری است، گفت: کار روحیه خودباوری را بازسازی و توانایی‌های نهفته را بارز می‌کند چرا که ریشه در خواستن و توانستن دارد.

وی با اشاره به اینکه افراد در هر شرایطی که باشند متناسب با ظرفیت و توانایی‌ها می‌توانند کار و فعالیت کنند، افزود: کمیته امداد با استعدادسنجی مددجویان به دنبال بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های بلندمدت است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه توان و انرژی درونی انسان‌ها بدون محدودیت است، بیان کرد: با حمایت و درک درست از مسئولیت اجتماعی می‌توان از ظرفیت‌های نامحدود در راستای توانمندی همه نیازمندان و محرومان بهره برد.

وی نظارت کامل را ضامنی درست برای حفظ سرمایه در کار و اشتغال دانست و عنوان کرد: در کمیته امداد نظارت کامل از ابتدا تا انتهای طرح‌های اشتغال وجود دارد و این رویکرد ما را به سمت استفاده بهینه از منابع و حفظ سرمایه سوق داده است.

برقعی با تاکید بر اینکه وام‌های پرداختی مددجویی از منابع امداد و صندوق اشتغال مددجویان تامین می‌شود، افزود: اقساط واریزی به این صندوق بدون کارمزد به مددجویان پرداخت شده و در قالب وام‌های پرداختی از منابع امداد تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۲ هزار فرصت شغلی با متوسط وام ۱۵ میلیون تومانی در اشتغال‌های زودبازده به مددجویان اعطاء شده است، ادامه داد: ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه در اشتغال‌های بزرگ و بلندمدت به کار گرفته شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی در ادامه عنوان کرد: در سال جاری ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای خانواده امداد به وجود آمده و بیشترین تمرکز بر مشاغل خُرد خانگی است.

وی اساس تفکر و حرکت کمیته امداد را نقش‌آفرینی مردم دانست و افزود: وجود خیرین می‌تواند فضاهای نوین در عرصه کار و اشتغال را به وجود آورد.

برقعی در ادامه اذعان داشت: هر آنچه توسط مردم به امداد پرداخت می‌شود با هر نیتی که باشد در محل خود مصرف می‌شود و کمیته امداد تنها امانت‌دار است.

اجرای طرح‌های کمیته امداد با رویکرد توانمندسازی مددجویان

در ادامه این مراسم حمیدرضا شیران مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه مددجویان محور اصلی اجرای طرح‌ها هستند، اظهار کرد: طرح‌های کمیته امداد با رویکرد توانمندسازی مددجویان و خانواده‌هایشان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در طول مدت یک ماه، سه کار گروه اشتغال برگزار شده و در تعامل با بانک‌ها بستر بسیار مناسبی برای اشتغال مددجویان فراهم شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به همکاری و تعامل فنی و حرفه‌ای با کمیته امداد اظهار کرد: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های کاربردی کمک شایانی به اشتغال مددجویان کرده است.

وی با اشاره به تجلیل از یکصد مددجویی که طرح اشتغالشان به خودکفایی رسیده اظهار کرد: این مددجویان نماینده ۳هزار و ۴۸۳ خانوار تحت حمایتی هستند که به اشتغال و خودکفایی رسیده‌اند.

در پایان این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا و شهید مدافع حرم محسن حججی از ۱۰ کارآفرین برتر تجلیل و از محصولات و دستاوردهای آنها در نمایشگاهی رونمایی شد.

کد خبر 316129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.