تامین آب، چالش مهم صنعت اصفهان است/ضرورت ایجاد اشتغال پایدار با رویکرد اقتصاد دانش بنیان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با تاکید براینکه تامین آب صنایع یکی از چالش های مهم صنعت استان است، گفت: در چند سال گذشته نرخ بیکاری استان، ۲ درصد بیشتر از میانگین بیکاری کشور بوده که برای ایجاد اشتغال پایدار ناگزیر به حمایت از توسعه صنعتی و فراصنعتی با رویکرد اقتصاد دانش بنیان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمد جواد بگی با اشاره به سهم بیش از ۵۰ درصدی صنایع کوچک و متوسط در اشتغال کشور و سهم ۹۶ درصدی آن در صنعت، تاکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مد نظر مقام معظم رهبری تنها با حمایت همه جانبه از صنایع کوچک و متوسط کشور مقدور خواهد بود که بخش عمده این صنایع در شهرک های صنعتی کشور ساماندهی و مستقر شده اند.

وی حمایت از توسعه امکانات شهرک های صنعتی را یکی از مهمترین راهکارهای حمایت از تولید و اشتغال کشور عنوان کرد و افزود: به طور قطع این مهم نیازمند ایجاد عزم ملی در حمایت از صنایع و بخش های تولیدی به منظور ایجاد اشتغال و افزایش سطح معیشتی شهروندان کشور است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، تامین آب صنایع و بخش های تولیدی را یکی از چالش های مهم استان دانست و تاکید کرد: متاسفانه در چند سال گذشته  نرخ بیکاری استان، ۲ درصد بیشتر از میانگین بیکاری کشور بوده است بنابراین به منظور ایجاد اشتغال پایدار ناگزیر به حمایت از توسعه صنعتی و فراصنعتی با رویکرد اقتصاد دانش بنیان و حفظ محیط زیست خواهیم بود.

وی تصریح کرد: توسعه صنعتی استان بدون تامین آب مورد نیاز صنایع استان مقدور نخواهد بود و به منظور رفع این چالش، عزم ویژه و حمایت همه جانبه همه بخش های تاثیر گذار مانند استاندارد، اداره آب و فاضلاب استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و... و. را نیاز دارد.

بگی با اشاره به سهم ۹۰ درصدی بخش کشاورزی و کمتر از ۵ درصدی بخش صنعت استان در استفاده از آب، بیان داشت: حل چالش آب صنایع با افزایش بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی و صرفه جویی در مصارف خانگی عملی است.

کد خبر 316086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.